‘Gagal Mohon Untuk Berkahwin Kali Kedua’ – JIPS Perlis Siasat Suami Serina Redzuawan

 

Beberapa hari yang lalu, viral di media sosial mengenai majlis pernikahan Serina yang didakwa tidak diketahui oleh bapanya iaitu Chef Wan. Kontroversi tersebut semakin menjadi perhatian apabila Chef Wan menunjukkan bukti kiriman Whatsapp yang dipercayai dihantar oleh Serina sebelum isu tersebut menjadi viral.

Terbaru, menerusi laporan Harian Metro, pihak polis sudah membuka kertas siasatan terhadap suami Serina berhubung isu gagal memohon untuk berkahwin kali kedua.

Tidak mohon untuk kahwin kali kedua

Menurut Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid, pihaknya telah menyerahkan kertas siasatan kepada Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) Perlis berikutan pegawai itu sudah bertukar ke Ibu Pejabat Kontinjen Polis (IPK) Perlis.

Pada mulanya memang beliau bertugas di sini (Ipoh) sebagai pegawai trafik dan kini sudah melaporkan diri sebagai pegawai siasatan jenayah di IPK Perlis sejak 2019 lagi. Jadi, kita serah siasatan kepada JIPS kerana pegawai ini sudah bertukar ke Perlis.

Saya difahamkan satu kertas siasatan tatatertib sudah dibuka terhadap pegawai berkenaan kerana beliau tidak memohon untuk berkahwin kali kedua dengan anak Cef Wan dan siasatan dijalankan oleh JIPS Perlis.

Ambil tindakan tatatertib

Difahamkan perkahwinan mereka memang berdaftar dengan sah di Perlis. Lazimnya kalau tidak meminta kebenaran, kita akan ambil tindakan tatatertib melalui jabatan, tetapi bagaimanapun ia bergantung kepada siasatan dijalankan.

Mior turut berkata yang beliau tidak mahu mengulas panjang kerana siasatan masih dijalankan. Terdahulu, Serina mengesahkan dirinya bergelar isteri buat kali kedua menerusi entri dalam laman sosial Instagram (IG). Bagaimanapun, Serina tidak berkongsi perincian mengenai majlis pernikahan yang dipercayai berlangsung di sebuah negeri di utara tanah air.

‘Saya maafkan, tapi saya takkan lupa’ – Chef Wan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker