Ezzaty Abdullah mengg1g1l ket4kut4n, ambil d4rah pun s4kit, apa lagi buat ‘sw4b test’ – “Dua hari dua ma lam mena4ngis!”

PERTAMA kali menjalani ujian calitan atau swab test c0v1d-19, pelakon Ezzaty Abdullah berkata dia dih4ntui kebimbangan dan tidak senang duduk memikirkan mengenai perkara itu.

Gara-gara terlalu t4kut, Ezzaty, 30, mendedahkan dia men4ngis sepanjang malam kerana bimbang jika tidak mampu menahan kes4kitan semasa proses pengambilan sample ujian itu.

“Ya Allah, tuhan saja tahu betapa gementarnya saya apabila tahu nak buat swab test.

“Dua hari dua malam men4ngis sebab t4kut, pagi tadi pun n4ngis lagi.

“Saya memang jenis yang tak tahan s4kit, malah ambil dar4h dekat jari pun boleh men4ngis s4kit,” katanya.

Ezzaty perlu melakukan swab test sebelum memulakan sesi penggambaran.

Menerusi Instagram, isteri kepada aktor Azwan Kombos ini memaklumkan dia perlu menjalani ujian saringan sebagai syarat sebelum memulakan penggambaran.

Dalam video yang dikongsi, pelakon drama Rahimah Tanpa Rahim ini dilihat mengg1gil ket4kutan sambil menerima sokongan suami dan rakan artis yang berada di lokasi.

Alhamdulillah keputusan dah dapat dan negatif! Semoga kita semua dijauhi daripada w4b4k c0v1d-19.

EZZATY ABDULLAH

PELAKON

Sementara itu, Ezzaty berkata dia memberanikan diri melakukan ujian calitan itu atas rasa tanggungjawab membendung penul4ran c0v1d-19.

Malah, Ezzaty turut meluahkan rasa syukur apabila keputusan ujian mendapati dia bebas daripada j4ngk1tan w4b4k tersebut.

Ezzaty dan suami, Azwan Kombos.

“Tapi sebagai rakyat yang ingin bekerja dan akan jumpa ramai orang, saya perlu bertanggungjawab untuk buat swab test ni sebagai langkah berjaga-jaga dan memastikan saya tidak menyebarkan w4b4k c0v1d kepada orang lain terutamanya keluarga dan rakan sekerja.

“Takut atau tak semua kena letak tepi dulu okay. Percaya saya, memang tak s4kit pun. kalau saya jenis yang memang tak tahan s4kit langsung ni pun cakap tak s4kit, macam mana dengan korang?

“Alhamdulillah keputusan dah dapat dan negatif! Semoga kita semua dijauhi daripada w4b4k c0v1d-19,” ujarnya.

Cabaran Tugas Frontliner Teraba Mental & Fizikal, Gadis Tersalah ‘Pegang’ Ketika Buat Swab Test

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker