Belanjawan 2024 buat negara siap, sedia untuk dibentang esok!

Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menyatakan penghargaan buat warga Perbendaharaan yang disifatkan beliau sebagai luar biasa kerana sedia berkorban dan bertungkus lumus menyiapkan laporan ekonomi, fiskal dan Belanjawan 2024.

“Alhamdulillah, saya ucap terima kasih kepada jentera Perbendaharaan ini, luar biasa kerja dengan tekun.

“Ada yang tidak balik rumah, ayah sakit pun tangguh sekejap, hari lahir anak pun tak dapat diadakan acara. Jadi itu tahap pengorbanan staf untuk siapkan laporan ekonomi, fiskal dan belanjawan.



“Jadi, tidak akan ada kekuatan itu, pencapaian itu tanpa kerjasama seluruh keluarga Perbendaharaan termasuk pasukan keselamatan,” kata Anwar yang juga Menteri Kewangan kepada media selepas meninjau persiapan akhir Belanjawan 2024 di Kementerian Kewangan (MoF), di Putrajaya.

Anwar tiba di MoF pada kira-kira 12.50 tengah hari dan disambut oleh Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Zuki Ali, dua Timbalan Menteri Kewangan Datuk Seri Ahmad Maslan dan Steven Sim Chee Keong serta Ketua Setiausaha Perbendaharaan Datuk Johan Mahmood Merican.

Perdana Menteri kemudian bergambar bersama-sama warga kerja MoF yang terlibat dalam penyediaan Belanjawan 2024 sebelum menandatangani dokumen berkaitan Belanjawan 2024 yang akan dibentangkan di Parlimen esok.

Sementara itu, ditanya sama ada Belanjawan 2024 bakal menggembirakan rakyat, beliau berkata: “Ini tanggungjawab bersama.”



Anwar sebelum ini dilaporkan berkata Kementerian Kesihatan dan Kementerian Pendidikan akan terus mendapat peruntukan terbesar dalam Belanjawan 2024.

– Bernama

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Kahwin wanita Kazakhstan tak perlu wang hantaran – Fadlan Hazim

Adik lelaki bongkar Shila Amzah jual rumah sebab duit



Jangan nanti malaikat maut pun kau maki

GV10: Sah Elly Mazlein undur diri



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker