DAP mahu melihat UMNO kembali kuat – Abdul Rahman

DAP mahu melihat UMNO kembali kuat – Abdul Rahman

TANJUNG KARANG: Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Seri Abdul Rahman Mohamad memaklumkan DAP pernah menyuarakan hasrat mahu melihat parti keramat itu kembali kuat dan menjadi tempat berpaut demi kelangsungan dalam arena politik tanah air.

Katanya, kenyataan itu dibuat oleh Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Steven Sim Chee Keong di hadapan Jemaah Menteri ketika sesi mesyuarat Kabinet, baru-baru ini.



“Beliau (Steven Sim) pernah menyatakan UMNO perlu kuat. Mereka (DAP) hanya nak menumpang UMNO sahaja kerana hanya boleh menang antara 40 hingga 43 kerusi dan tak mungkin lebih dari itu.

“Beliau juga memaklumkan masyarakat Cina tidak ramai anak dan tak mungkin hendak menuntut menjadi Perdana Menteri.

“Kalau tidak kuat, DAP tak boleh menumpang pada UMNO. Beliau beri kebenaran kepada saya guna sewenang-wenangnya masa yang ada ini untuk memperkukuhkan UMNO itu sendiri,” katanya ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Tanjong Karang di Dewan Dato Hormat, di sini, hari ini.

Hadir sama Ketua UMNO Bahagian Tanjong Karang, Datuk Sulaiman Abdul Razak dan Ketua UMNO Bahagian Kuala Selangor, Datuk Jahaya Ibrahim.



Abdul Rahman yang juga Timbalan Menteri Sumber Manusia berkata Steven ‘mengarahkannya’ untuk memanfaatkan masa yang ada bagi menguatkan UMNO di seluruh negara.

“Beliau beritahu ‘Datuk pergilah ke Pantai Timur, Utara dan Selatan untuk membantu UMNO supaya parti bertambah kuat’. Daripada riak muka saya nampak keikhlasan hatinya” katanya.

Abdul Rahman turut menyangkal tanggapan negatif yang dilemparkan terhadap DAP dengan panggilan jelik termasuk chauvanis dan sosialis, sedangkan perkara itu tidak masuk akal sama sekali.

“Parti itu tidak seperti yang kita sangkakan sebelumnya. Nga Kor Ming (Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan) pernah menyebut beliau tak sangka rupa-rupanya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi (Timbalan Perdana Menteri) seorang yang rajin bekerja, mempunyai idealisme tinggi dan mereka (DAP) sangat seronok bekerja bersama beliau.



“Ini apa yang dilontarkan yang saya dengari. Steven Sim ini sudah pasti orang yang rapat dengan saya dan sentiasa bersama dengan saya.

“Selama ini kita rasakan DAP chauvinis, sosialis dan sebagainya. Tetapi pandangan saya tidak terlalu ke arah itu kerana rakan kongsi kita (MCA dan MIC) adalah salah satu tunjang kepada kita sebenarnya,” katanya. BH

DAP mahu melihat UMNO kembali kuat – Abdul Rahman

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Surat layang yang ditulis Aufa bagi menyelamatkan Zulfarhan Osman

Harith Iskandar dedah punca perceraian dengan Dr Jezamine



Nadiyah Shahab dikecam beri ‘pose maut’

‘Barang mahal sebab you tiada duit’ (Video)



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker