Polis mulakan siasatan terhadap pemandu e-hailing hina Islam

KUALA LUMPUR: Polis sedang menyiasat video tular membabitkan seorang pemandu e-hailing yang mengeluarkan kenyataan menghina agama Islam dan Malaysia kepada pelancong asing baru-baru ini.

Ketua Polis Negara, Razarudin Husain, berkata pihaknya menerima laporan daripada seorang peniaga berusia 49 tahun yang melihat video itu di aplikasi TikTok di rumahnya di Kempas Baharu, Johor Bahru, semalam.

Beliau berkata, lelaki itu mendakwa video yang dimuat naik oleh pemilik akaun TikTok ‘Samisma_News & AATV Rakyat News’ memaparkan seorang pemandu e-hailing menghina agama Islam serta memburukkan negara ini kerana tidak berpuas hati Malaysia mengharamkan arak dan judi.



“Hasil siasatan mendapati video terbabit dimuat naik pada kira-kira 7 malam semalam dengan mengeluarkan kenyataan sensitif.

“Semakan akan dibuat dengan pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia untuk mendapatkan butiran pemilik akaun serta mengenal pasti pemandu e-hailing itu,” katanya ketika dihubungi.

Razarudin berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 serta Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Semalam, tular di laman sosial video dipercayai dirakam pelancong asing yang memaparkan pemandu e-hailing mengeluarkan kenyataan menghina Islam dalam perbualan mereka ketika pelancong terbabit menggunakan perkhidmatannya.



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Penduduk Kampung Sri Makmur sahut cabaran MB Selangor



Mari kita lihat siapa yang kena

Biadab dan kurang ajar, video pemandu e-hailing burukkan Islam depan pelancong tersebar [VIDEO]



‘Drama’ kian terungkai



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker