MB Perlis nafi ditahan SPRM, hanya beri keterengan

Menteri Besar Perlis Shukri Ramli tidak ditahan sebaliknya dibenarkan pulang selepas memberi keterangan di Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dipercayai berkait tuduhan salah guna kuasa dalam projek pembekalan.

“MB tidak direman. Telah dibenarkan pulang selepas selesai memberi keterangan,” kata pengendali Facebook Shukri.

Kenyataan ringkas terbabit menafikan laporan Malaysiakini bahawa pesuruhjaya PAS Perlis itu ditahan oleh SPRM ketika hadir memberi keterangan hari ini.



Difahamkan Shukri tiba di Ibu Pejabat SPRM pada 9.50 pagi tadi.

Minggu lalu, anak Shukri antara lima individu direman SPRM bagi membantu siasatan pemalsuan dokumen tuntutan berjumlah RM600,000. Semuanya sudah dibebaskan dengan jaminan agensi anti rasuah itu.

Mereka ditahan bagi membantu siasatan pemalsuan dokumen membabitkan projek pembangunan prasarana seperti membaik pulih, menyelenggara, perbekalan dan perkhidmatan di seluruh Perlis sejak 2022 hingga kini yang menjurus kepada tuntutan palsu terhadap kerja tidak dilaksanakan.

Shukri yang mula menjadi menteri besar pada Disember 2022, sebelum ini dilaporkan berkata beliau menyerahkan kepada budi bicara SPRM untuk menjalankan siasatan dan tiada prasangka sekiranya anaknya terbukti bersalah.



Katanya, apa berlaku kepada dirinya dianggap “ujian” selain mengakui kelemahannya kerana “terlalu baik”, serta meletakkan “kepercayaan kepada semua orang”.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Ruhainies trauma, Bella tak layan panggilannya (Video)

108 cawangan KFC ditutup, ini penjelasan mereka



Jokowi kecewa rakyat Indonesia lebih percaya doktor Malaysia

Beting pasir seluas padang bola timbul di Sungai Kelantan kerana kemarau [VIDEO]



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker