Foto kenangan terakhir sebelum nahas

Gambar dipercayai dirakam dalam pesawat Beechcraft sebelum berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi, petang tadi.

KUALA LUMPUR: Kru dan penumpang Beechcraft Model 390 (Premier 1) yang terhempas di Elmina, Shah Alam, petang tadi dikatakan sempat bergambar bersama sebelum jet terbabit berlepas.

Gambar yang tular di media sosial itu mempamerkan lima penumpang, termasuk EXCO Pahang dengan portfolio Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Alam Sekitar dan Teknologi Hijau Pahang, Datuk Seri Johari Harun dalam keadaan gembira.

Pesawat dinaiki Johari yang juga ADUN Pelangai itu terhempas di Bandar Elmina, Shah Alam Selangor, kira-kira jam 2.40 petang tadi.

Ketika kejadian, pesawat dengan nombor pendaftaran N28JV itu dalam perjalanan dari Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi, Kedah ke Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang.



Pesawat itu dikesan melencong ke kanan dari laluan penerbangan dengan siasatan awal mendapati pesawat berkenaan sudah mendapat kebenaran untuk mendarat oleh menara kawalan Lapangan Terbang Subang.

Johari yang kali pertama bertanding mewakili Barisan Nasional (BN) pada PRU15 adalah antara 10 mangsa yang terkorban dalam nahas terbabit.

Pada PRU15, Johari menang kerusi DUN Pelangai dengan majoriti 4,048 undi, menewaskan calon Perikatan Nasional (PN), Kasim Samat yang mendapat 3,260 undi; Ahmed Wafiuddin Shamsuri dari Pakatan Harapan (2,031 undi) dan Isa Ahmad dari PEJUANG (65 undi).

Terdahulu, Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri Pahang, Datuk Seri Mohd Sharkar Shamsudin dilapor mengesahkan kematian Johari akibat nahas berkenaan.



 

Gambar dipercayai dirakam dalam pesawat Beechcraft sebelum berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi, petang tadi. - Foto tular sosial media
Gambar dipercayai dirakam dalam pesawat Beechcraft sebelum berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi, petang tadi. – Foto tular sosial media

 

Senarai mangsa nahas pesawat

Kru pesawat



1. Shahrul Kamal Bin Roslan, 41 (PIC)

2. Heikal Aras Bin Abdul Azim, 43 (SIC)

Penumpang

1. ADUN Pelangai, Datuk Seri Johari Harun, 53.



2. Khairil Azwan Jamaludin, 43.

3. Shaharul Amir Omar, 49.

4. Mohamad Naim Fawwaz Mohamed Muaidi, 35.

5. Mohammad Taufiq Mohd Zaki, 37.



6. Idris Abdol Talib @ Ramali, 41.

 

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Ira Kazar didakwa hamil, ini respon Yusof Haslam

Apa sudah jadi BCL?

Hanya salah faham, saya kerani bukan peguam – Fatiya Latiff

Diana Danielle dapat pengganti?

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker