Anggota FRU salah faham ditempatkan di kediaman

Polis Diraja Malaysia (PDRM) menafikan laporan video tular berhubung lokasi kediaman uzur yang bakal menjadi penempatan sementara Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) untuk penugasan pada Pilihan Raya Negeri (PRN) di Selangor, Sabtu ini.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Razarudin Husain, berkata video berkenaan adalah salah faham anggota FRU dan pegawai polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan.

“Video itu ditularkan oleh seorang pegawai yang menyangkakan mereka akan ditempatkan di kawasan berkenaan yang kelihatan usang dan tidak terurus tanpa mempunyai kelengkapan.



“Namun sebenarnya pasukan dari Terup 1 C, FRU itu akan ditempatkan di sebuah berek baharu di Balai Polis Pelabuhan Klang.

“Seorang pegawai polis dari Balai Polis berkenaan pula terkhilaf menunjukkan bangunan usang itu sedangkan lokasi sebenar adalah di berek baharu,” katanya dalam satu sidang media di Bukit Aman, hari ini.

Razarudin berkata pegawai yang menularkan video berkenaan menerusi aplikasi Tik Tok seharusnya mendapatkan pengesahan dari pegawai atasannya terlebih dahulu dan bukannya mengadu menerusi media sosial.

“Namun bagi saya perkara ini adalah satu kekhilafan dan saya anggap ianya sudah selesai,” katanya.



Video berdurasi 1.14 minit itu mula tersebar sejak tengah hari tadi melalui perkongsian WhatsApp.

 

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Duit Dini Schatzmann habis

Shila Amzah serabut tengok mak bapa bergaduh



Suami curang ‘dibantai’ isteri di restoran di hadapan skandal

Wajah Enot Dah Berubah



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker