Presiden AS terjatuh buat kali keempat

Presiden Amerika Syarikat (AS), Joe Biden terjatuh di khalayak umum buat kali keempat ketika majlis graduasi Akademi Tentera Udara di Colorado kelmarin.

Walaupun beliau hanya tertawa dan mengaku tidak mengalami sebarang kecederan, insiden terbaharu itu dilihat mampu menjejaskan peluang beliau untuk pemilihan semula selepas ramai bimbang tentang umur dan keadaan kesihatannya.

Jika Biden menang pada pilihan raya 2024, beliau akan berusia 86 tahun pada penghujung penggal kedua sebagai Presiden AS.

Dalam kejadian itu, Biden dilaporkan tersandung beg pasir yang diletakkan di atas pentas ketika menyerahkan diploma kepada anggota kadet.

Beliau dilihat tersungkur ke lantai sebelum beberapa pegawai tentera dan anggota Perkhidmatan Rahsia bergegas memegang tangan dan memapahnya untuk bangun kembali.

Ketua Komander Tentera AS berusia 80 tahun itu juga sekali lagi dilihat terhantuk kepalanya pada bingkai pintu pesawat ketika beredar meninggalkan lokasi berkenaan pada hari yang sama.

Beberapa minggu lalu, Biden dilihat terjatuh ketika mengadakan lawatan di Kuil Itsukushima di Hiroshima, Jepun.

Biden turut berdepan insiden serupa semasa menaiki anak tangga pesawat Air Force One pada Mac lalu ketika dalam perjalanan ke Selma di Alabama dan sekali lagi pada 2021.

Beliau juga pernah dilaporkan jatuh dari basikal berhampiran rumah peranginan di kawasan pantai Delaware Jun tahun lalu namun didakwa tidak cedera dalam semua insiden memalukan itu.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Individu Saksi Pelakon Lelaki Pukul Teman Wanita Berkali-Kali, Didakwa Memiliki Wajah Soleh

Mamu Kena Gari

Lelaki Tikam Kekasih 16 Kali, Pukul Dengan Bongkah Batu Depan Orang Awam

Video makan lauk terakhir dimasak ibu undang sebak

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker