Ridhuan Tee sekolahkan pengacara perasan bagus

Ridhuan Tee sekolahkan pengacara perasan bagus

Pendakwah dan pengacara TV, Profesor Dr Ridhuan Tee menegur hos-hos lain yang dikatakan kurang adab ketika mengacarakan sesebuah program atau rancangan di televisyen.

Kata Ridhuan, kebanyakan pengacara sekarang tidak mempunyai ilmu dan terkenal disebabkan mengacara sambil membuat lawak bodoh.



Nak jadi hos biar berilmu, jangan guna lawak bodoh untuk naik, memalukan saja. Sekarang ini ketara sangat, pengacara TV atau program realiti, mahu sangat menonjol hingga adab ke longkang.

Tambah pendakwah itu, sesiapa saja yang melibatkan diri dengan khalayak seharusnya dikenali dengan ilmu mereka dan bukanlah dengan lawak atau cuitan bodoh.

Ridhuan turut menyarankan agar hos banyakkan membaca kerana persiapan ilmu sangat penting untuk seseorang yang bergelar pengacara.

Pintas cakap, sindir peribadi juri (itu) sepatutnya dielakkan. Paling jelek apabila memotong juri bercakap dan menyentuh peribadi. Nak potong cakap boleh tapi kena ada adabnya. Nasihat kepada hos hari ini yang perasan dia bagus, buatlah muhasabah diri.



Ridhuan Tee sekolahkan pengacara perasan bagus

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Nabil luah isi hati mengenai Elly Mazlein



Adegan panas dengan Zul Ariffin buahkan hasil – Siti Hariesa

Saya pakai singlet jer – Elisya Sandha



Ameera Khan bercinta dengan Meerqeen?



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker