Anwar perlu cermin diri – Tommy

Anwar perlu cermin diri – Tommy

Bekas Peguam Negara, Tommy Thomas berpendapat Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu mencerminkan diri dan bertanya diri sendiri kenapa tidak dapat menjadi Perdana Menteri selama ini.

“Saya berasa sedih kerana beliau ingat boleh menjadi PM pada 1996/1997 dan saya berasa pemecatan beliau pada 1998 adalah kerana Dr. Mahathir Mohamad dan orang lain merasakan ancamannya. Oleh itu mereka menggunakan mahkamah untuk menghalangnya menjadi PM.

“Orang lain berasa sedih untuk Anwar, tetapi ini tidak bermakna Anwar boleh menjadi PM 24 tahun kemudian,” katanya dalam wawancara bersama China Press.
Walaupun berpendapat isu tidak dapat menjadi PM sebaik-baiknya dijawab sendiri oleh tuan punya badan, tetapi Tommy berpendapat Anwar harus renungkan diri.
“Beliau sudah terlepas peluang menjadi PM beberapa kali termasuk sebagai PM ketujuh dan kelapan.

“Saya tidak dapat menjawab kenapa beliau boleh terlepas peluang, tetapi saya berasa beliau perlu mencerminkan diri dan bertanya kenapa asyik terlepas peluang.

“Ya, ini adalah mengenai soal nombor. Tetapi, kenapa tidak mempunyai nombor yang mencukupi untuk menjadi PM?”

Sementara itu, Tommy berkata, kejayaan Barisan Nasional (BN) di Sabah, Melaka dan Johor adalah didorong beberapa sebab, termasuk pembangkang yang lemah.

Ditanya sama ada Pakatan Harapan (PH) harus menggunakan isu kleptokrasi dalam pilihan raya, Tommy berpendpat, isu rasuah harus terus dibangkitkan tetapi bukannya memfokus kepada kleptokrasi berkaitan dengan 1MDB. MG

Anwar perlu cermin diri – Tommy


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Anna Jobling trending ke luar negara

16 ciri terbaharu Apple yang anda perlu tahu

Rider ‘mat saleh’ persoal jalan raya Malaysia banyak lubang

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker