Ahirine nafi jadi punca, “Saya dan Farid professional”

TIDAK dinafikan impak kontroversi kononnya menjadi orang ketiga dalam keretakan rumah tangga pasangan pelakon, Farid Kamil dan Diana Danielle memberi impak besar terhadap kerjaya seni pendatang baharu, Ahirine Ahirudin.

Biarpun ada yang menganggap dakwaan sensasi boleh memalit lumpur pada nama baiknya, namun Ahirine tetap percaya, tidak perlu untuk berasa salah jika berada di tempat yang benar.

Masih mengekalkan hubungan profesional dengan Farid, pelakon berusia 26 tahun ini hanya menganggap pelakon itu sekadar rakan seindustri sementelah mereka pernah bekerjasama dalam filem, Remp-It 2.



“Impak filem itu memang besar, saya tak boleh nafikan. Terutama selepas kontroversi itu mula menjadi buah mulut ramai. Tetapi hubungan kami atas dasar profesional. Saya tak campur urusan peribadinya.

“Tak pernah pula kami berhubung selain daripada urusan kerja dan perlumbaan. Tidak ada lebih-lebih, saya juga tidak pernah memberi nasihat atau mendengar masalahnya tidak kira apa.

“Itu cuma satu dakwaan yang tidak berasas. Sekiranya kami digandingkan semula dalam satu naskhah juga tidak akan memberi rasa janggal. Sebab itu adalah kerja. Tidak lebih dari itu,” ujarnya.

Mengakui kontroversi yang berlaku sedikit sebanyak menjatuhkan semangatnya, Ahirine bagaimanapun tidak mahu terlalu lama larut dalam rasa kemurungan dan kesedihan apabila difitnah sedemikian.



Malah dia juga bersyukur dikelilingi keluarga dan rakan-rakan yang sentiasa memberi sokongan dan paling penting, percaya dia tidak terlibat dalam sebarang skandal rumah tangga orang lain.

“Sebelum ini saya kejar artis, sekarang terpalit kontroversi pula. Memang tertekan juga mula-mula. Ramai yang tak tahu apa jadi dan senang-senang menjatuhkan hukuman tanpa fikir perasaan orang lain.

“Kontroversi ini sedikit sebanyak memang memberi impak negatif. Tetapi saya tahu, inilah asam garam industri seni. Cuma keluarga dan rakan-rakan terdekat tidak pernah menghukum saya.

“Ayah saya gelak sahaja bila tahu tentang dakwaan tersebut. Malah di ruangan komen dan pesanan peribadi, ramai yang menghantar kata-kata semangat untuk saya tidak mudah mengaku kalah,” ujarnya.



Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Dr Amalina Akhirnya Dedah Wajah Anak



‘Ex Founder’ Dedah Taktik Kotor ‘Geng Founder Pantai Timur’

Diva AA Berang Ada Individu Tiru Gaya Percakapannya?



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker