Penunggang motosikal maut langgar kereta buat pusingan U

Penunggang motosikal maut langgar kereta buat pusingan U

ROMPIN – Seorang pekerja pasaraya maut selepas motosikal ditunggangnya berlanggar dengan sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) yang sedang membuat pusingan U di Kilometer 139 Jalan Kuantan-Johor Bharu di sini hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Pahang, Superintendan Kamarulzaman Jusoh berkata, kejadian kira-kira pukul 9 pagi itu berlaku ketika mangsa, Mohammad Hasbullah Mohd. Sabri, 22, dalam perjalanan dari arah Tanjung Gemok ke Rompin.

“Semasa kejadian sebuah MPV dari arah Tanjung Gemok ke Rompin dipercayai membuat pusingan U dan ketika berada dalam keadaan melintang berlaku pelanggaran dengan motosikal ditunggang mangsa dari arah Tanjung Gemok.

“Akibat kejadian penunggang motosikal meninggal dunia di tempat kejadian manakala pemandu kereta jenis Perodua Alza tidak mengalami kecederaan,” katanya di sini hari ini.

Menurutnya mangsa yang mengalami kecederaan parah di kepala dibawa ke Hospital Rompin dan siasatan dilakukan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Katanya, berdasarkan siasatan awal mendapati lokasi kejadian adalah jalan lurus dan semasa kejadian cuaca baik serta permukaan adalah kering.

“Kemalangan dipercayai berpunca daripada kecuaian pemandu MPV kerana membuat pusingan U secara berbahaya sehingga berlakunya kemalangan,” ujarnya. K Online

Penunggang motosikal maut langgar kereta buat pusingan U


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Pertama kali dapat soalan kahwin lain dalam dewan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker