Rakyat terharu ucap ‘Terima kasih Pak Long Mail’

PETALING JAYA- Ucapan ‘terima kasih Pak Long Mail’ dan ‘terima kasih PM’ membanjiri laman sosial terutamanya Facebook sebentar tadi setelah pengumuman rentas negeri dibenarkan.

Orang ramai rata-ratanya bersyukur dengan pengumuman yang dilakukan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebentar tadi berkenaan kebenaran merentas negeri selepas kadar vaksinisasi dewasa telah mencecah 90 peratus hari ini.

“Pecah lebuh raya esok, Alhamdulillah terima kasih PM sebab dengar rintihan rakyat yang dah lama tak jenguk orang tua sejak PKP (perintah kawalan pergerakan) tahun lepas.

“Syukur kepada Allah dan kerajaan yang telah membenarkan dan umumkan berita terbesar hari ini,” jelas Zqure Zura.

“Terima kasih Pak Mail, esok hari jadi saya, ini hadiah yang paling besar dalam hidup saya. Walaupun dah bebas tapi SOP tetap kena jaga ya semua,” jelas Firdaus Piee.

Terdahulu, kerajaan bersetuju memberi kebenaran untuk rakyat Malaysia yang telah menerima vaksinasi lengkap untuk melakukan pergerakan rentas negeri bermula esok, 11 Oktober 2021.

Ismail Sabri berkata, dengan keputusan itu rakyat bebas melakukan pergerakan seperti balik kampung untuk berjumpa ibu bapa yang telah lama berpisah, melancong dan sebagainya.

Rakyat terharu ucap ‘Terima kasih Pak Long Mail’


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


PM umum rakyat boleh rentas negeri dan melancong mulai esok

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker