Gangguan air di Lembah Klang bakal dialami di 998 kawasan

Gangguan air di Lembah Klang bakal dialami di 998 kawasan

SEBANYAK 998 kawasan di Lembah Klang bakal mengalami gangguan bekalan air berjadual mulai pukul 9 pagi, 13 Oktober depan.

Pengurusan Air Selangor Sdn. Bhd. (Air Selangor) dalam kenyataan memaklumkan, gangguan itu akan melibatkan 998 kawasan di wilayah Petaling, Klang/Shah Alam, Gombak, Kuala Lumpur, Hulu Selangor, Kuala Langat dan Kuala Selangor.

Menurut Air Selangor, bekalan air hanya dijangka pulih sepenuhnya pada pukul 9 malam, 16 Oktober.

Syarikat pengurusan bekalan air itu memaklumkan, gangguan secara berjadual itu disebabkan pelaksanaan kerja-kerja penambahbaikan dan penyelenggaraan aset-aset kritikal.

Katanya, pelaksanaan kerja-kerja itu akan menyebabkan henti tugas Loji Rawatan Air Sungai Selangor Fasa 1 (LRA SSP1).

“Senarai kawasan yang akan mengalami gangguan bekalan air berjadual boleh didapati di laman pautan hentitugas.airselangor.com.

“Pelaksanaan kerja-kerja ini telah tertangguh daripada jadual asal iaitu pada tahun 2019 dan 2020 berikutan insiden pencemaran air yang menyebabkan gangguan bekalan air tidak berjadual berskala besar.

“Kerja penambahbaikan ini telah mendapat kelulusan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) bagi menaik taraf sistem bekalan air demi keselesaan pengguna pada masa hadapan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Mengulas lanjut, Air Selangor turut menasihatkan pengguna yang terjejas untuk menyimpan bekalan air secukupnya dan menggunakan secara berhemah sepanjang tempoh gangguan bekalan air berjadual berkenaan.

“Pengguna juga boleh mendapatkan maklumat berhubung gangguan bekalan air berjadual ini dari semasa ke semasa menerusi saluran komunikasi rasmi kami seperti aplikasi Air Selangor, Facebook, Instagram dan Twitter atau hubungi di talian 15300.

“Sebarang pertanyaan dan aduan boleh diajukan di Pusat Bantuan di laman sesawang www.airselangor.com dan aplikasi Air Selangor,” jelasnya. Utv

Gangguan air di Lembah Klang bakal dialami di 998 kawasan


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Penolong Pegawai Perubatan Dikecam Gara-Gara Dakwaan HIV Adalah Hukuman Daripada Tuhan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker