Daging lembu RM15 sekilo jadi rebutan

Daging lembu RM15 sekilo jadi rebutan

PARIT- Daging lembu segar berharga RM15 sekilogram menjadi rebutan pada program Jualan Keluarga Malaysia Peringkat Parlimen Parit di Seri Iskandar di sini, hari ini.

Orang ramai dilihat tidak melepaskan peluang serta sanggup beratur dan menunggu lebih 30 minit seorang untuk membeli daging berkenaan.



Salah seorang pengunjung, Amirah Syafiqah Khairi, 32, berkata, pada mulanya dia datang untuk membeli barang keperluan yang dikatakan dijual pada harga berpatutan.

“Tapi bila saya sampai saya tengok mereka buat pengumuman daging lembu segar dijual pada harga RM15 dan ia sangat murah, jadi saya terus maklumkan pada rakan-rakan lain.

“Kita tahu kalau di luar harga lembu segar lebih RM30 sekilogram jadi ini memang sangat murah dan ia membantu saya berjimat dalam perbelanjaan,” katanya.

Sementara itu, Ahli Parlimen Parit, Datuk Mohd. Nizar Zakaria berkata, sambutan luar biasa pada tiga program sama sebelumnya menyebabkan beliau menambah bekalan daging kali ini.



Menurut Mohd. Nizar, jika sebelum ini hanya seekor lembu disembelih tetapi untuk kali ini dia meminta peniaga berkenaan menambah seekor lagi lembu.

“Peniaga daging ini jual dengan harga RM15 dan bakinya saya akan bayar, maksudnya di sini kita tolong-menolong, bantu-membantu dan akhirnya rakyat berbelanja dapat menikmati sedikit sebanyak.

“Pada hari ini ada sebanyak 320 kilogram daging untuk dijual kepada orang ramai,” katanya.

Katanya lagi, jualan daging lembu berkenaan merupakan inisiatif beliau membantu penternak serta rakyat untuk menjual dan membeli dengan harga yang murah. K Online



Daging lembu RM15 sekilo jadi rebutan


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Janda bengang dengan jiran puaka (Video)



https://mykmu.net/2022/02/16/saman-ali-puteh-terhadap-balu-arwah-abam-keputusan-jumaat-ini/

Pemandu tayang gari disahkan anggota polis



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker