dUCk Dikecam Netizen Sekali Lagi Bila Jual Set Mewarna Harga Sampai RM220 [VIDEO]

dUCk Dikecam Netizen Sekali Lagi Bila Jual Set Mewarna Harga Sampai RM220 [VIDEO]

Bukan pertama kali menjadi buah mulut netizen, baru-baru ini jenama dUCk sekali lagi menjadi perhatian apabila set mewarna yang dikeluarkan jenama tersebut seperti hanya produk tangkap muat.

Melalui perkongsian seorang pengguna TikTok dengan nama The Khan, perkara tersebut tidak sepatutnya terjadi kerana set mewarna tersebut langsung tidak nampak eksklusif dan sepertinya sekadar menggunakan jenama tersebut semata-mata untuk mengaut keuntungan berlipat kali ganda.



Melalui pengamatan kami di platform Shopee, set mewarna yang lebih kurang sama design, dijual di bawah RM30. Lebih mengejutkan adalah batang berus dan juga bekas cat juga kelihatan lebih kurang sama

Menambah beberapa perkara berkaitan branding (penjenamaan) dUCk itu sendiri, pengguna TikTok tersebut turut meluahkan pendapat sekiranya mahu produk tersebut dijual dengan harga sedemikian rupa, biarlah setanding dengan apa yang pembeli bakal terima dan bukanlah hanya sekadar meletakkan logo semata-mata.

Anda boleh tonton beberapa point yang boleh dijadikan penambahbaikan untuk jenama tersebut dalam memastikan ia kelihatan lebih eksklusif dan berbaloi



VIDEO DIBAWAH:-

Sehingga artikel ini ditulis, belum ada sebarang kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh pihak dUCk atau pun dari Vivy Yusoff sendiri selaku pemilik jenama berkenaan.

Namun tidak dinafikan, bila menyebut soal branding ini, tidak mustahil sesuatu jenama itu mempunyai peminat tegarnya sendiri yang bersedia untuk mendapatkan sebarang produk terbaru daripada jenama kegemaran mereka.



Sumber: GulaPop / TikTok TheKhan

dUCk Dikecam Netizen Sekali Lagi Bila Jual Set Mewarna Harga Sampai RM220 [VIDEO]


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU

Kakak Vivy Yusof Didakwa Pecah Amanah. Jumlah wang yg hilang bukan sedikit



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker