Apa ertinya katak menyalak dalam tempurung?

Oleh Kang Nasir
14 Nov. 2018.

Admin tahu ramai melayu PH yang bangga diternak DAP bantah ICERD. Tapi admin mahu tanya. “APA ERTINYA KATAK MENYALAK DALAM TEMPURUNG?”

Dipautan ini.
Parti amanah kata mereka pun bantah ICERD.
https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/11/497792/amanah-tolak-icerd?

Sebelum itu. Menteri agama beri amaran.
“Jangan melampau buat andaian mengenai ICERD.” dipautan ini.
https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/11/495238/jangan-melampau-buat-andaian-mengenai-icerd-mujahid?

Dalam waktu yang sama. Mereka bersama kerajaan pakatan Dajjal beranggapan kerajaan dajjal berkonsepkan ISLAM RAHMATAN LIL ALAMIN mengikut islam dari telunjuk DAP setaraf dengan Nabi.

Sebelum ini admin menyeru pada sahabat. Panjangkan persoalan admin agar para ulama duduk bincang cari titik penyelesaian dalam islam.

Admin tak faham apa yang Menteri Agama Mujahid maksudkan tentang TERAS PENTADBIRAN PRINSIP RAHMATAN LIL'ALAMIN?
https://m.facebook.com/kang.nasir/photos/a.1579923345397161/2040148786041279/?type=3&source=54

Adakah islam ikut TELUNJUK DAP setaraf dengan Nabi?
Kerana dalam Quran. RAHMATAN LIL ALAMIN itu anugerah khusus kurniaan Allah kepada Nabi SAW. Iaitu hanya Nabi Muhammad saw sahaja yang diutus oleh Allah swt untuk menjadi rahmat sekelian alam.
“Dan tiadalah Kami mengutuskan engkau (wahai Muhammad), melainkan untuk menjadi rahmat bagi sekalian alam.”
(Al-Anbiyaa’ : ayat 107)

Oleh itu sekali lagi admin menyeru. Panjangkan mesej ini agar para ilmuan tampil memperjelaskan kekeliruan melayu PH yang sanggup sujud menyembah DAP konon islam ikut telunjuk DAP adalah rahmat seluruh alam.

Satu perkara lagi yang admin mahu ingatkan. Kita sekarang berhadapan dengan FITNAH DAJJAL AKHIR ZAMAN dimana fatwa orang jahil dijadikan pedoman oleh melayu PH. Dalam himpunan hadis fitnah dajjal akhir zaman, Rasulullah SAW mengingatkan.

يَنْشَأُ نَشْأٌ يَقْرَأُوْنَ الْقُرْآنَ لاَ يُجَاوِزُ تَرَاقِيْهِمْ, كُلَّمَا خَرَجَ فَرْقٌ قُطِعَ حَتَّى يَخْرُجَ فِيْ أَعْرَاضِهِمْ الدَّجَّالُ

“Akan muncul suatu kelompok yang membaca Al-Qur’an tetapi tidak sampai pada tenggorokan mereka. Setiap kali muncul, mereka dibasmi habis hingga keluar pada pasukan besar mereka Dajjal.” (HR. Ibnu Majah 174 dan dihasankan al-Albani dalam Ash-Shahihah 2455)

Dari hadis itu jelas. Sedangkan tahfiz pun sujud kepada dajjal inikan kita? Namun begitu bersama kita berdoa semoga umat islam kembali kepada islam. Kerana islam jalan penyelesaian kearah kebaikan semua dunia hingga akhirat.

Jadi. Apa ertinya katak menyalak dalam tempurung? Kan elok keluar dari tempurung kita bersama bersatu menegakkan syiar islam berpandukan Quran dan Sunnah.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker