Kilang : Kita perang habis-habisan – TPM

Kilang : Kita perang habis-habisan – TPM

Kita akan ‘perang’ habis-habisan, tidak tolak ansur dengan kilang, kata TPM

Timbalan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob menegaskan akan melakukan ‘perang’ habis-habisan dan mengambil tindakan tegas kepada kilang serta premis perniagaan yang masih berdegil untuk mematuhi SOP ditetapkan.

Beliau berkata, kerajaan tidak akan bertolak ansur lagi terhadap kilang dan premis perniagaan berkenaan yang gagal mematuhi peraturan.

“Kita akan melakukan ‘perang’ habis-habisan dalam melawan (penularan pandemik) Covid-19 dan mengambil tindakan tegas kepada kilang dan premis perniagaan yang berdegil,” katanya menerusi catatan di Facebook.

Terdahulu, Ismail dalam catatan di Facebook semalam memaklumkan terdapat 108 kilang dan premis perniagaan yang gagal mengikut SOP telah diarah tutup serta-merta dalam tempoh dua hari.

Ia melibatkan 56 kilang dan premis perniagaan yang diarah tutup pada Khamis manakala baki 52 pada Jumaat. FMT

Sementara itu, Kementerian Kesihatan melaporkan 9,105 kes baharu Covid-19, menjadikan keseluruhan jangkitan meningkat kepada 836,296 kes setakat ini.

Ketua Pengarah Kesihatan, Dr Noor Hisham Abdullah berkata, Selangor masih mencatatkan kes harian tertinggi di seluruh negara, dengan 4,682 kes.

Ini adalah hari. Ketiga berturut-turut kes melepasi angka 9000.

Kilang : Kita perang habis-habisan – TPM


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Ekonomi semakin tenat, menteri kanan makin bertambah

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker