Gossip Sensasi: Mawar Karim Ada di KL, “Adoi… Macam-Macam Cerita Keluar, Ayoyo….”

SELEPAS penyanyi Datuk Nora Arin didakwa berkahwin dengan seorang Menteri Kabinet, kali ini bekas isteri kepada pelakon Fizo Omar iaitu Mawar Karim pula dikaitkan mempunyai hubungan istimewa dengan pemimpin politik daripada PAS.

Gosip itu menjadi perbualan hangat netizen selepas tular maklumat menerusi aplikasi WhatsApp mendakwa usahawan berusia 32 tahun itu berada dalam sebuah kenderaan bersama Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali.

Polis sahkan Khairuddin diperiksa di SJR Perasing

Dalam hantaran yang dikongsi netizen di media sosial, Ahli Parlimen Kuala Nerus itu dikatakan bersama seorang wanita dipercayai Mawar semasa melalui sekatan jalan raya (SJR) Perasing di Kemaman, Terengganu pada 16 Mei lalu.

Bagaimanapun, sehingga kini kedua-dua pihak masih mengunci mulut dan tidak mengeluarkan sebarang penaan mengenai dakwaan tersebut.

Malah usaha mStar mendapatkan penjelasan Mawar juga tidak berhasil apabila dia tidak membalas pertanyaan menerusi Instagram.

Namun, Mawar menerusi ruangan komen di Instagram berkata dia enggan melayan dakwaan tersebut dan mengakui hanya berada di Kuala Lumpur.

“Adoi… letih nak baca, baik cari nasi kandar perut pun kenyang. Macam-macam cerita keluar.

“Saya dekat Kuala Lumpur saja. Ayoo lepas ni siapa pula nak create (isu),” jawabnya pada salah satu komen pengikut yang mahu mengetahui mengenai khabar angin itu.

“Salam Mawar semoga sihat sejahtera. Saya cikgu Amir, dok heboh di laman sosial dan mungkin fitnah.

“Hang tu tak tau la, mula dengan Annuar Musa (isu Nora) la ni kononnya dengan At Takiri (Khairuddin),” tanya individu berkenaan

Rata-rata netizen yang lain juga meninggalkan komen dengan hasrat sama untuk mendapatkan penjelasan daripada Mawar berhubung isu berkenaan.

“Kenapa Mawar? Saya rasa awak perlu jelaskan, berita dah kecoh di Facebook.

“Saya datang dari SJR Perasing… betul ke Mawar ada kena tahan di SJR,” demikian beberapa persoalan yang diajukan netizen.

Mawar enggan layan fitnah dan memberitahu hany berada di Kuala Lumpur

Sementara itu, Ketua Polis Terengganu iaitu Datuk Roslee Chik mengesahkan Mohd Khairuddin diperiksa ketika melalui sekatan jalan raya (SJR) Perasing pada 16 Mei lalu.
Roslee berkata siasatan lanjut kini dijalankan termasuk dakwaan dan maklumat tular melibatkan ahli politik itu.

“Beliau ada diperiksa ketika melalui SJR itu pada 16 Mei lalu dan Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT) Bukit Aman sedang melakukan siasatan berhubung kes ini,” katanya.

Siasatan penuh akan dilakukan termasuk semua mesej berangkai yang ditularkan sejak Rabu lalu bagi merungkai khabar angin dan dakwaan yang tersebar mengaitkan Mawar.

Untuk rekod, Mawar yang juga merupakan anak kepada pengasas tudung terkemuka mendirikan rumah tangga dengan Fizo pada November 2013 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan bernama Wan Maryam yang kini berusia empat tahun.

Ikatan perkahwinan selama enam tahun pasangan itu berakhir pada 10 Julai 2019-

Sementara itu….

Fizo Omar tidak tahu gosip bekas isteri dengan menteri

“Saya tak tahu apa-apa pun tentang kes Mawar dengan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Datuk Dr. Mohd. Khairuddin Aman Razali.”

Itu respons ringkas pelakon dan usahawan, Fizo Omar berhubung khabar angin memdakwa bekas isterinya, Mawar Karim kini sedang menjalin hubungan  dengan seorang menteri.

Menurut Fizo atau nama sebenarnya Wan Hafizol Wan Omar, 36, dia hanya mengetahui mengenai gosip tersebut semalam.

“Saya tak tahu apa-apa pun tentang mereka dan baru dengar mengenai kes itu semalam,” katanya kepada Kosmo! Online hari ini.

Hasil tinjauan Kosmo Online!, Mawar atau nama sebenarnya Mawar Abdul Karim, 32, juga dilihat menafikan gosip tersebut kepada salah seorang pengikutnya dalam ruangan komen Instagram.

Sumber: mSTAR, Kosmo

Kepada Bakal Ibu Baru Maryam, Ini Pesan Mawar: “Jangan Panggil Mummy Atau Mama”

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker