Gadis Ini Jatuh Hati Dengan Rider Foodpanda…Puncanya Ini…

Tidak dinafikan lagi, pekerjaan sebagai seorang ‘rider’ memang sangat mencabar dek kerana pelbagai halangan yang perlu ditempuhi sewaktu bekerja seperti faktor cuaca atau nahas jalan raya.

Biarpun sering berdepan pelbagai kesukaran ketika menjalankan tugas, ramai yang masih menjaga akhlak dan tidak lupa menunaikan ibadah sebagai seorang Hamba Tuhan yang Maha Esa.

Menerusi sebuah perkongsian di TikTok baru-baru ini, seorang gadis dikenali sebagai Yaya bercerita tentang pengalamannya berjumpa dengan seorang ‘rider’ atau penghantar makanan yang cukup baik.

Minta izin tumpang solat

Sebaik selesai menghantar pesanan makanan, lelaki berkenaan meminta izin untuk tumpang menunaikan solat buat seketika di rumahnya.

https://www.tiktok.com/@yayaw.18/video/6965377584305655042?referer_url=https%3A%2F%2Fohmymedia.cc%2F&referer_video_id=6965377584305655042&refer=embed&is_copy_url=0&is_from_webapp=v1&sender_device=pc&sender_web_id=6900728444838462978

Situasi tersebut sekali gus membuatkan gadis itu ‘cair’ melihat kesopanan lelaki tersebut. Bukan itu sahaja, dia juga sanggpun menunggu di luar rumah untuk memberi ruang kepada ‘rider’ itu beribadah.

Di samping itu, Yaya memohon maaf jika ‘rider’ terbabit sudah menjadi milik orang.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen kagum dengan akhlak lelaki itu. Malah, ada yang memuji tindakan Yaya kerana sanggup menunggu di luar untuk menjaga batas pergaulan dengan lelaki ‘ajnabi’.

Lelaki jaga solat buat perempuan ‘cair’

 

Bagusnya awak, duduk luar

Jatuh hati sebab jaga solat, bukan sebab rupa

Sumber: OMM, TikTok Yaya

Semoga Hajat Pelanggan Itu Dimakbulkan.. Abang FoodPanda Terkejut Customer Bagi Tips Diluar Jangkaan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker