Kompaun kerana memandu sebelum 8 pagi tidak benar

Kompaun kerana memandu sebelum 8 pagi tidak benar

PETALING JAYA: Polis menafikan dakwaan pemandu dikompaun sebelum 8 pagi kerana tiada SOP melarang kenderaan berada di jalan raya sebelum waktu itu dan selepas 8 malam.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Baharuddin Mat Taib, berkata polis mengesan satu klip video tular sejak pagi tadi yang memaparkan perbualan polis trafik dengan seorang pemandu kereta di sekatan Jalan Persiaran Anggerik Eria, Seksyen 31, Shah Alam.

Dalam perbualan itu, anggota terbabit bertanyakan surat pergerakan dan tujuan pemandu ketika melakukan sekatan jalan raya bergerak, Op Pelbagai Kesalahan Lalu lintas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Covid-19 di lokasi tersebut.

“Anggota itu juga menerangkan SOP pergerakan PKP dan tidak mengeluarkan sebarang kompaun kepada pemandu berkenaan,” katanya dipetik Bernama dalam kenyataan hari ini.

Baharuddin berkata, 78 saman atas pelbagai kesalahan lalu lintas dikeluarkan dalam operasi yang bermula 7 hingga 9.30 pagi itu.

“Turut dikeluarkan satu kompaun PKP bawah Peraturan 17 (3) (No 5) Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 Ketika Pelaksanaan PKP kepada

Berenang dengan ‘buaya’ – atlet imbau gangguan seksual jurulatih

Tak benar dikompaun kerana memandu sebelum 8 pagi


Baca Artikel Menarik

Layari Laman Facebook MYKMU NET


Kemalangan LRT: Pengerusi Prasarana Dikecam

 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker