[VIDEO] Aktres Palestin Terkena Peluru Ditembak Israel

Aktres cantik dari Palestin Maisa Abd Elhadi dilaporkan cedera semasa demonstrasi pada hari Ahad (9/5/2021) di Haifa, Israel. Bintang dari filem Baghdad Central iaitu sebuah filem yang ditayangkan di Venice Film Festival, Gaza Mon Amour, mengalami luka dari kesan tembakan

https://www.instagram.com/p/COqYN5RHVR5/

Dilaporkan dari The Hollywood Reporter melaporkan bahawa Elhadi mengambil bahagian dalam demonstrasi menentang keputusan mahkamah Israel yang membenarkan pihak berkuasa mengusir orang Palestin di Sheikh Jarrah, Yerusalem Timur.



Pelakon itu mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang membantu dan merawatnya sambil menambah bahawa dia kini dalam keadaan baik, tetapi kaki mengalami kecederaan

Dalam posting kedua, dia mengatakan bahawa dia terluka terkena peluru. Kisah ini dimuat semula ke suapan Instagram yang menyatakan bahawa dia ditembak dengan peluru hidup.

Keadaan di Sheikh Jarrah kini menjadi topik perbincangan di seluruh dunia. Perkara yang sama disuarakan oleh Dua Lipa yang menulis, “Dunia mesti sama-sama campur tangan dan menghentikan ini.”



Sementara itu, artis muda Palestin, Bella Hadid, menyatakan rasa sakitnya atas kejadian ini.

“Saya merasakan keperitan nenek moyang saya. Saya menangis untuk mereka. Saya menangis untuk saudara-saudari di sana, yang merasa tidak selamat dan takut, “tulis Bella Hadid dalam salah satu muat naik Cerita Instagram.

Sumber: Murai, Instagram Maisa Abd Elhadi

#PrayForPalestin ! Selebriti Malaysia Titip Doa, Kutuk Serangan Ke Atas Palestin



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker