Isu Palestine: Hadi dikritik netizen


Duta ke Timur Tengah disaran jadi barisan hadapan di Palestin

Orang ramai dilihat mencemuh program Pas semalam yang ‘berdemonstrasi’ di Facebook menentang kekejaman dan serangan Zionis di Masjid al-Aqsa.

Bahkan, ada yang mencadangkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang juga Duta Khas Perdana Menteri ke Asia Barat bertaraf menteri dihantar ke wilayah bergolak itu.

“Saya cadangkan hantar Duta Timur Tengah menjadi barisan paling hadapan di sana.

“Setakat solidariti di Malaysia sahaja tidak memberi kesan,” sindir Yusmas Nur Adam di ruangan komentar hantaran Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Nasrudin Hassan hari ini.

Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang itu juga dianggap tidak ada kerja sejak dilantik duta itu pada April tahun lalu.

“Duta Timur Tengah sampai sekarang tak ada kerja. Sepatutnya inilah kerjanya. Jangan asyik makan gaji buta sahaja.

“Tak berkat hidup. Sudahlah jadi kerajaan pun secara pengkhianatan. Haram di sisi agama,” kata pengguna Facebook, Area Zarea.

Selain itu, sikap Pas yang bersekongkol dengan kerajaan Perikatan Nasional (PN) sehingga sidang Parlimen digantung dan darurat diisytiharkan hingga 1 Ogos depan juga dibangkitkan.

“Parlimen pun tak berani buka. Dapat jawatan pun dari tebuk atap. Rasuah pun makin kuat, sibuk nak perjuangkan nasib negara lain.

“Inilah munafik. Orang kata kuman seberang laut nampak, gajah depan mata buat-buat tak nampak,” tempelak Muhamad Nasir.

Dalam masa sama, Pas dicabar untuk berdemonstrasi di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat (AS) bukannya syok sendiri di hadapan penyokong parti sahaja.

“Sembang syok sendiri. Kalau betul nak protes tu pi demo, chaos depan Kedutaan AS (Amerika Syarikat) bukan wayang sesama aun-aun (walaun) saja lepas tu nak acah champion,” kecam Husnulhadi Hadi.

Terdapat juga yang mempersoal sejauhmana Pas mampu memerangi Israel pada ketika parti tersebut dilihat tunduk pada MCA yang hanya mempunyai dua kerusi Dewan Rakyat. MD

Israel: Satu-satunya penjajah yang masih wujud, pengganas yang dibiarkan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker