[VIDEO] Isu SOP: Azwan Ali menyelar tindakan selebriti

[VIDEO] Isu SOP: Azwan Ali menyelar tindakan selebritidan  Minta Kepada Prof Ridhuan Tee….

RAKAMAN video pengacara sensasi, Azwan Ali menyelar tindakan selebriti yang didakwa melanggar prosedur operasi standard (SOP) menjadi tular dan trending di laman Twitter pada Sabtu.

Menerusi video itu, Azwan tanpa menyebut nama, menyindir seorang selebriti yang sanggup merentas negeri ke Nilai 3, Negeri Sembilan untuk membeli karpet.

“Tak payah menggelupur pergi Nilai 3! Dahlah kau rentas negeri tak ikut SOP.

“Sini berlambaklah! Sedih! Kau terasa ke!” katanya.

Dalam pada ‘memaki hamun’ rakan selebriti lain, tindakan Azwan yang tidak memakai pelitup muka dalam video tersebut turut dikecam netizen.

Rakaman video itu dibuat di sebuah gedung karpet di ibu negara. Video itu turut memaparkan pelakon Dazrin Kamaruddin yang turut menemani Azwan atau lebih dikenali sebagai Diva AA memilih karpet yang ingin dibeli.

LIHAT VIDEO DIBAWAH:-

Selain itu, menerusi laman Twitternya juga, Azwan turut menyokong kenyataan pendakwah bebas, Prof. Dr Mohd. Ridhuan Tee Abdullah berkaitan seorang selebriti ‘kumpul’ pahala selepas dikecam netizen ekoran dakwaan melanggar SOP.

Azwan Ali bidas selebriti langgar SOP, mintak Prof Ridhuan Tee nasihat

“Hidup Ridhuan Tee! Marahkan je mana-mana kluster kayangan,” katanya.

Baru-baru ini, nama dua selebriti popular, Datuk Siti Nurhaliza dan Neelofa hangat menjadi perhatian netizen atas dakwaan melanggar SOP.

Ridhuan Tee tanya artis rujuk ustaz mana, Sekali Suhaimi Saad Jawab Nabi Yg Cakap

Rujuk Siapa Dapat Pahala Berganda Atas Salah Sendiri – Ustaz Mana? Ridhuan Tee Abdullah Tanya..

Seakannya isu perbahasan “kumpul pahala berganda-ganda’ tidak habis lagi.

Kalau semalam Prof Dr Ridhuan Tee ada menegur selebriti terkenal, Datuk Seri Siti Nurhaliza berkaitan kenyataanya selepas dikec4m ntizen, kali ini giliran penyanyi nasyid kontroversi pula mengeluarkan ‘hujah’.

Mnerusi Instagram Suhaimi Saad yang menggunakan nama mosusoficial, dia telah bertndak mempertahankan kenyataan penyanyi tersebut dan meminta agar Dr Ridhuan tidak campur

Suhaimi sound Dr Ridhuan ke tu?

Suhaimi dalam status tersebut memberitahu ada betulnya apa yang Siti Nurhaliza katakan dan bukannya mana-mana ustaz yang mengatakan hal berkenaan pahaIa, tetapi nabi sendiri yang menjelaskan perkara itu.

Katanya, apabila orang mengumpat dan mengeji kita lebih-lebih lagi bulan puasa, pahaIa orang-orang yang bersabar akan diberikan oleh Allah S.W.T.

” Bukan ustaz mana cakap. Nabi yang cakap,memang pahala ibadah kita dalam bulan ramadhan ni Allah ganda gandakan.

” Bila orang kata, umpat, aiibkan dan ftnah kita, kalau kita sabar, memang Allah akan bagi pahala yang besar. Takkan benda basic macam tu pun tak tau.kata ustad,” tulis Suhaimi.

Minta henti burvkkan keadaan

Justeru itu, penyanyi nasyid tersebut meminta agar Prof Dr Ridhuan tidak mempoIitikkan hal terbabit kerana tindakkannya seoalah-olah menyebelahkan netizen dan membuatkan Siti Nurhaliza terus dikecam di media sosial.

” Tak payah nak burukkan keadaan la ustad. Makin lama makin burvk dan hilang hormat orang pada ustad. Nak tib4i siti, pastu nak bela netizen2 Iangau ni ke apa?”

” Patut ustad tolong tenangkan dan nasihat masyarakat supaya jaga lidah dan jari dalam bulan mulia ni.

” Ini dah macam nak menangguk di air keruh plak. Tak elok ustad. Stop stop la poIitikkan semua benda, MaIu dekat Allah.” tambah Suhaimi lagi.

Terdahulu, tular di media sosial satu kenyataan yang dibuat oleh Datuk Seri Siti Nurhaliza di IG story miliknya dengan menulis bahawa sedang mengumpul pahala diatas dugaan yang sedang dihadapi olehnya.

Namun, perkara itu telah mendapat perhatian pendakwah bebas, Prof Dr Ridhuan Tee yang menegur berkenaan penggunaan nama ustaz bagi menutupi kesiIapan dan perkara berkenaan amatlah dikesali.

Menurut Dr. Ridhuan, budaya menggunakan nama ‘ustaz’ bagi mengeluarkan kenyataan berhubung dosa pahala ini harus dihentikan.

Tindakan memetik nama agamawan untuk melindungi diri diatas kesalahan sendiri amatlah tidak elok jika dilakukan.

Tambanya lagi, ‘dugaan’ yang dimaksudkan selebriti tersebut juga merupakan dugaan yang dicipta sendiri kerana boleh sahaja tidak dilakukan melihat dari situasi kalut sekarang.

Namun, individu tersebut tetap melangsungkan majlis terbabit walaupun hukumnya sunat.

” Betul ke dapat kumpul pahala berganda-ganda 10 malam terakhir kerana masalah yang dicipta sendiri?

” Teruja berita pandangan seorang artis mengenai majlis yang dicipta sendiri, apabila menjadi viral dan menimbulkan masalah, sedap dia berkata, pahala dapat berganda-ganda disebabkan dugaan majlis tersebut.

” Ustaz mana yang artis ini rujuk pahala berganda-ganda ni? Nak juga saya tahu nama ustaz itu untuk saya bertanya lanjut,” tulis Dr. Ridhuan Tee.

Sumber:  trendingsangat.pw

Azwan Ali menyelar tindakan selebriti


Baca Artikel Menarik

Layari Laman Facebook My KMU NeT


 

“Nabi Yang Cakap, Ustaz!”- Suhaimi Bidas Kenyataan Dr Ridhuan Tee, ‘Laungkan’ Sokongan Buat TokTi

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker