‘Perlu Ke Cium Pipi?’ – Sarah Hildebrand Bengang Ramai Masih Degil Langgar SOP



Sebaran :

Di Instagram, pelakon Sarah Hildebrand meluahkan rasa bengang terhadap sikap segelintir rakyat Malaysia yang didakwa masih degil tidak mematuhi prosedur operasi standard (SOP). Malah, dia menegaskan supaya rakyat Malaysia mengikuti SOP yang ditetapkan ekoran bilangan kes positif Covid-19 semakin membimbangkan saban hari.

Kenapa susah sangat nak ikut peraturan?

Sarah kelihatan memuat naik sekeping foto berwarna merah menyaksikan dirinya kelihatan memakai sebuah penutup muka gas. Dalam posting berkenaan, Sarah tegas meluahkan pandangan peribadinya dalam memberi kesedaran kepada semua rakyat Malaysia yang masih lagi belum menyedari betapa bahayanya jangkitan virus ini.

Kenapa susah sangat orang nak ikut peraturan? Kenapa orang tak boleh jadi rakyat yang bertanggungjawab? Korang tak tengok berita ke? Korang tak perasan ke kes makin tinggi? Korang dah lupa ke kita ni masih dalam pandemik? Inilah masanya untuk kita cerminkan diri semula.

Adakah korang membantu negara dengan perlakuan korang? Korang tahu kan kita berada dalam situasi ini bersama-sama. Dan itu bermakna kita kena ikut peraturan sama ada kita suka atau tidak.

Perlu ke cium pipi kiri kanan?

Pelakon ini turut menegur orang ramai yang gemar bercium pipi sesama mereka ketika bertemu. Malah, Sarah turut bersuara agar netizen memikirkan mengenai tanggungjawab dan kesejahteraan terhadap keluarga supaya tidak dijangkiti wabak ini.



Setiap daripada kita kena bekerjasama untuk menjadi lebih baik di mana kita kena ikut peraturan sama ada suka atau tidak. Perlu sangat ke cium pipi kiri kanan waktu-waktu macam ni? Tak sah dok gatal pungkoq dok keluar melilau. Kalau dok gatal sangat pakailah mask dan jaga jarak.

Jadikan tanggungjawab sebagai keutamaan dalam mempraktiskan nilai kemanusiaan. Tanggungjawab ini bukan saja pada diri kita tapi juga terhadap masyarakat.

Sumber: OB & Sarah Hildebrand

Biodata, Profail dan Latar Belakang Sarah Hildebrand


Sebaran :


Leave a Reply