PPBM Johor ugut MB, kerajaan di Johor boleh tumbang bila – bila masa

PAGOH: PPBM Johor mengingatkan Menteri Besar Hasni Mohammad kerajaan negeri itu boleh tumbang bila-bila masa jika dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PPBM kecewa dan menarik sokongan.

Timbalan Badan Pimpinan PPBM Johor Md Nasir Hashim berkata, PPBM Johor amat kecewa dengan kenyataan Hasni dalam ucapan di Perhimpunan Agung Umno yang jelas memperlekeh kedudukan dan sumbangan PPBM dalam permuafakatan kerajaan negeri.

Katanya, Hasni sepatutnya lebih matang dan cermat dalam membuat sebarang kenyataan melibatkan parti yang mendukung kerajaan negeri pada hari ini.

Menteri, timbalan menteri Umno pegang jawatan hingga Ogos – Zahidi

“Sebagai Menteri Besar beliau sepatutnya menumpukan usaha meningkatkan ekonomi dan membangunkan negeri serta bekerjasama baik dengan pasukan pelbagai parti dalam Perikatan Nasional (PN).

“Jika sikap angkuh dan sombong beliau berterusan, hubungan baik antara parti yang membentuk kerajaan negeri akan tercalar dan ini akan memberikan tanggapan negatif kepada rakyat terhadap kestabilan serta kewibawaan kerajaan negeri.

“Saya ingin mengingatkan Menteri Besar, sekiranya terdapat mana-mana dua ADUN daripada parti yang membentuk kerajaan negeri Johor kecewa dengan kenyataan dan pendirian beliau, kerajaan yang ada sekarang boleh tumbang bila-bila masa,” katanya pada sidang media di sini hari ini.

Sabtu lalu, FMT melaporkan Hasni ketika menyampaikan perbahasan di Perhimpunan Agung Umno mendakwa, melalui kajian yang dilakukan Umno Johor, sokongan terhadap PN di negeri itu adalah lemah berbanding Umno selain mendakwa kedudukan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin sendiri juga lemah walaupun di kawasan sendiri di Pagoh.

Zahid Bermadah Bicara ‘Katak’

 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker