Instafamous ini kantoi dengan JPJ setelah rakam dia tengah bawah RXZ pakai baju kebaya


Kuala Terengganu: “Sekarang ramai rakam video menaiki kenderaan sebagai kandungan di media sosial. Tapi kalau lang.gar u.ndang-u.ndang, ia jadi b.ukti kepada kami untuk ambil ti.ndakan,” kata Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Terengganu, Zulkarnain Yasin.

Beliau berkata demikian ketika mengulas s.aman dikeluarkan terhadap Instafam.ous dari Dungun yang melang.gar peraturan jalan raya ketika merakam aksi menunggang RX-Z di media sosial baru-baru ini.

Video berdurasi 14 saat itu memaparkan wanita berkenaan yang berpakaian baju kebaya merah mempamerkan kecekapannya menunggang RX-Z di Kampung Bukit Merah, Padang Pulut, Dungun.

Zulkarnain berkata, pihaknya sudah memanggil wanita berkenaan dan dia mengakui kesil.apannya sebelum menjelaskan d.enda bagi dua kesa.lahan iaitu tidak memakai topi keledar dan nombor pendaftaran tidak mengikut spe.sifikasi sebanyak RM 370.



Beliau berkata, JPJ tidak akan berkompromi dengan mana-mana pihak yang melang.gar peraturan jalan raya.

“Jika kami menerima lap.oran bergambar atau video berkaitan kesalahan jalan raya seperti tidak memakai topi keledar atau memaparkan nombor pendaftaran tidak mengikut spes.ifikasi ditetapkan, kami akan menjalankan si.asatan.

“Walaupun video dan b.ukti itu daripada media sosial peribadi, t.indakan akan diambil ke atas pemilik kenderaan.

“Jika sabit kesalahan boleh didenda RM 2,000 bagi setiap satu kes.alahan di bawah A.kta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya ketika dihubungi hari ini.



Menurutnya, pihaknya mempunyai kaedah tersendiri untuk mema.ntau kes.alahan dilakukan pengguna jalan raya di media sosial.

“Jika ada gambar atau video dan b.ukti yang jelas, kami akan mengambil tindakan oleh itu pengguna jalan raya perlu sentiasa peka dan mematuhi undang-undang,” katanya.

Pelacuran online: Pelakon filem, Instafamous ditahan



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker