[VIDEO] Pakcik! Pasai Pa Tak Pakai Topi Keledar, Tak Apa Tunggu Saya Hantaq Surat!. Lain Macam Dah Cara Abam JPJ



Sebaran :

Pak cik pasaipa tak pakaq topi Kalu tak pakai belaga tiang tu pecah pala oooo.. Saya record nie.. Tunggu saya hantaq surat tau

 

Di Malaysia, kadar kemalangan jalan raya semakin meningkat peratusnya setiap tahun terutama yang melibatkan motosikal.

Sesetengahnya tidak mengikut peraturan asas yang telah ditetapkan semasa berada di jalan raya termasuklah ambil tidak endah akan kegunaan helmet.

Penting untuk anda ketahui ciri-ciri keselamatan ada pada setiap helmet yang disediakan buat penunggang motosikal.



Saban hari, semakin ramai yang menunggang motosikal sekarang. Ada yang atas nama hobi, tetapi lebih ramai yang menunggang motosikal setiap hari untuk ke tempat kerja. Keadaan lalu lintas yang semakin sesak dan kos penyelenggaran kereta (termasuk parkir dan tol) menjadikan motosikal sebagai satu mod yang menarik.

Penjimatan masa juga antara faktor utama; anda mempunyai lebih masa di rumah dan tidak terlalu tertekan dengan kesesakan jalanraya. Namun begitu, risiko menunggang memang lebih tinggi dan kerana itu, alatan keselamatan wajib diutamakan.

Sayang sekali apabila kita masih melihat ada antara kita memakai topi keledar kerana malas disaman, dan menganggap topi keledar itu sebagai satu kesusahan.



Record video semasa bertugas, balik pejabat taip surat. Sila Patuhi undang2 jalan raya. Jangan gadaikan nyawa dan wang anda.

Seperti yang tular di media sosial hari ini dikongsikan dari laman facebook inforoadbl0ck JPJ/Polis dilihat satu rakaman video di mana anggota JPJ menegur beberapa penunggang motorsikal yang tidak memakai helmet.

LIHAT VIDEO DIBAWAH:-



[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=m8Ww2Ag-Kjk[/embedyt]

Reaksi Orang Ramai

Mesti yg kene tegur pastu suruh jln dlm hati fuhh selamat. Haritu je selamat. Esok surat saman sampai. Hahaha. Kalau bkn owner motor, menjawap la dgn owner.

Yang terima kasih tu tak tahan aku tengok.Harap si dia save video ni, bole tunjuk dekat anak cucu bila dah tua.. Kata atuk dulu siap kata terima kasih sebab diberikan saman.



Hahhhaaa bagus cara ni.. tanpa banyak s0al.. terbaik JPJ..yang s.alah tetap s.alah, jangan kata p kedai depan rumah ja tak perlu pakai helmetla.

Mmg patut mcm ni pun..bagus utk b.ukti kes.alahan n bagus utk p.antau anggota jgk..kalau ada pr.ovokasi drp pengguna jalanraya yg b.ingai pun elok jgk ada b.ukti rakaman mcm ni.

Sekarang jpj dah pasang dashcam kat motosikal…jadi bu.kti tu k.ukuh…..tiada lagi nak cuba rasuah rasuah yea….jadi hati hati lah patuhi undang undang jalan raya….nasib polis dan jpj malaysia masih ada budi bicara.



ArticleByOM


Sebaran :


Leave a Reply