Pendedahan mengejutkan, Putin hanya tinggal 3 tahun sahaja untuk hidup

MOSCOW – Presiden Russia, Vladimir Putin diberi amaran oleh pasukan doktor peribadinya bahawa beliau memiliki masa hanya tiga tahun untuk hidup, demikian menurut laporan akhbar Mirror UK, kelmarin.

Akhbar berkenaan memetik sumber Perkhidmatan Keselamatan Kebangsaan (FSB) sebagai berkata, Putin menderita penyakit kanser yang sangat agresif.

“Beliau juga mula hilang upaya penglihatan apabila memerlukan teks ucapan ditulis dalam saiz lebih besar ketika muncul untuk berucap di kaca televisyen .

“Alasan yang diberikan adalah Putin mengalami sakit kepala, namun semua tahu bahawa penglihatan beliau semakin terhad selain anggota badannya yang menggeletar,” ujar sumber itu.

Maklumat mengenai penyakit maut Putin itu muncul dalam mesej rahsia daripada perisik Rusia kepada pembelot FSB, Boris Karpichkov yang kini bersembunyi di Britain.

Laporan pada minggu lalu memetik sumber Kremlin itu sebagai mendakwa bahawa Putin berjaya menjalani pembedahan membuang sel kanser 14 hari yang lalu.

Christopher Steele yang merupakan bekas pegawa agensi risikan luar Britain, MI6 pula berkata, Putin tidak boleh mengadakan mesyuarat yang panjang tanpa mengambil waktu rehat.

Kremlin tidak mengulas mengenai dakwaan terbaharu mengenai tahap kesihatan Putin itu tetapi menafikan bahawa beliau berdepan sebarang masalah kesihatan.

Kelmarin Menteri Luar, Sergei Lavrov menepis khabar angin bahawa Putin jatuh sakit. Beliau berkata, tiada tanda-tanda yang menunjukkan pemimpin Rusia itu menghidap sebarang penyakit.

Keadaan kesihatan dan kehidupan peribadi Putin adalah subjek tabu di Rusia dan hampir tidak pernah dibincangkan secara terbuka.

“Saya tidak fikir mereka yang waras dapat melihat tanda-tanda penyakit pada orang ini (Putin),” kata Lavrov semasa menjawab soalan badan penyiaran Perancis, TF1.

Beliau berkata, Putin yang akan berusia 70 tahun pada Oktober ini, muncul di khalayak setiap hari.

“Anda boleh menyaksikan beliau di skrin dan mendengar ucapannya,” ujar Lavrov.

Putin yang berkuasa di Russia sejak lebih dua dekad lalu, menghantar tentera ke Ukraine pada 24 Februari lepas dalam tindakan yang mengejutkan dunia.

Serangan Moscow itu meragut beribu-ribu nyawa dan mencetuskan krisis pelarian terbesar di Eropah sejak Perang Dunia Kedua. – AFP

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Bill Gates ramal dunia dilanda pandemik baharu 20 tahun lagi

Najib bidas Kit Siang, balun Mahathir, cakap tidak serupa bikin

Pejuang umum akan ‘perangi’ semua kerusi Bersatu dalam PRU-15

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker