Perebutan tiga teratas jadi tumpuan pasukan gergasi kecuali Manchester United

Perebutan tiga teratas jadi tumpuan pasukan gergasi kecuali Manchester United

Perebutan tiga teratas jadi tumpuan pasukan gergasi kecuali Manchester United
Pengurus Liverpool Arne Slot.

London: Perlawanan hujung minggu ini sudah pastinya menjadi tumpuan peminat bola sepak membabitkan persaingan gelaran antara Manchester City dan Arsenal.

Namun, perlu diingatkan bahawa Liverpool kendalian Arne Slot juga dalam usaha menuju ke puncak dengan kedudukan turut menghampiri tempat pertama dan kedua Liga Perdana.

Dengan lima kemenangan daripada enam perlawanan, 12 gol dijaringkan dan hanya dua gol dibolosi, Liverpool mendahului juara City dan Arsenal dengan kelebihan satu mata sekali gus mempunyai peluang untuk mengukuhkan kelebihan mereka apabila berkunjung ke Crystal Palace yang sedang bergelut dalam perlawanan awal Sabtu ini.



Kemenangan akan memberi mereka kelebihan empat mata, walaupun mungkin hanya sementara sehingga Arsenal menentang pasukan di tempat ke-19, Southampton, dan Manchester City bertemu Fulham.

Perlawanan awal Liverpool mungkin lebih mudah dengan kemenangan ke atas Ipswich Town, Brentford, Manchester United, Bournemouth, dan Wolverhampton Wanderers, dan mereka juga mengalami kekalahan mengejut di laman sendiri menentang Nottingham Forest.


DISYORKAN UNTUK ANDA :

Pergeseran UMNO Dengan DAP Boleh Membawa Padah




Ujian yang lebih sukar akan tiba selepas tempoh rehat antarabangsa dengan perlawanan menentang Chelsea, Arsenal, Brighton dan Hove Albion serta Aston Villa sebelum pertemuan di laman sendiri dengan City pada awal Disember. Tetapi terdapat suasana keyakinan yang melanda Anfield, walaupun Slot tetap berpijak di bumi nyata.

“Semua orang cukup realistik untuk tahu bahawa enam perlawanan ke dalam musim ini tidak memberikan pandangan sebenar tentang kedudukan liga,” kata jurulatih Belanda itu, pengurus Liverpool pertama yang memenangi lapan daripada sembilan perlawanan pertamanya.

“Ia lebih kepada 19 perlawanan apabila anda rasa di mana kedudukan anda. Tetapi sudah tentu, keputusan yang baik membantu, terutamanya selepas membawa masuk pengurus dan staf baru. Jika kami tewas empat atau lima daripada enam perlawanan pertama, maka keadaan hidup akan berbeza seperti sekarang,” kata Slot.

Peralihan daripada era Juergen Klopp kepada Slot kelihatan lancar, walaupun dengan skuad yang begitu berpengalaman dan berkualiti tinggi di bawah kendaliannya, ia mungkin sudah dijangka.



“Saya berharap untuk melakukan lebih banyak perkara istimewa daripada memenangi lapan daripada sembilan perlawanan!” kata Slot selepas kemenangan 2-0 Liverpool ke atas Bologna dalam Liga Juara-Juara pada hari Rabu.

DISYORKAN UNTUK ANDA :

Bolehkah PKR Terima Azmin Semula




Selepas Liverpool bertemu Palace yang belum menang, Arsenal yang berada dalam situasi ceria akan menjadi tuan rumah kepada Southampton, salah satu daripada lima kelab yang masih belum mencatat kemenangan liga musim ini. Pasukan kendalian Mikel Arteta dengan mudah menewaskan Paris St Germain dalam Liga Juara-Juara pada hari Selasa dan penyerang Bukayo Saka menggambarkan suasana itu.

“Saya tidak mahu memberi tekanan yang terlalu banyak kepada kami, tetapi saya fikir ini adalah tahun yang kami nantikan,” kata Saka pada hari Selasa.

Kekalahan 0-3 Manchester United di laman sendiri kepada Tottenham Hotspur Ahad lalu sekali lagi menumpukan perhatian kepada pengurus Erik ten Hag dengan kelab itu berada di kedudukan ke-13.

Keadaan tidak menjadi lebih mudah bagi pengendali Belanda itu dengan lawatan ke Aston Villa yang berada di tempat kelima pada hari Ahad, yang keyakinannya akan berada di kemuncak selepas kemenangan 1-0 ke atas Bayern Munich pada hari Rabu.



 

Perebutan tiga teratas jadi tumpuan pasukan gergasi kecuali Manchester United

 


DISYORKAN UNTUK ANDA :

LAWATI LAMAN FACEBOOK KAMI :



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Tidak mengejutkan jika PAS “Go Solo” pada PRU16.

 

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker