Muhyiddin serah SD 115 MP kepada polis

Muhyiddin serah SD 115 MP kepada polis

Pengerusi Perikatan Nasional, Muhyiddin Yassin, menyerahkan beberapa dokumen kepada polis selepas disoal siasat mengenai ucapannya semasa kempen PRK Nenggiri.

Ini termasuk akuan berkanun (SD) daripada 115 Ahli Parlimen yang dikatakan menyokong Muhyiddin sebagai perdana menteri sejurus selepas PRU15 pada 19 Nov 2022, yang menyaksikan parlimen tergantung.



Muhyiddin menegaskan bahawa 114 SD diserahkan kepada Istana Negara pada 21 Nov 2022, sebelum tarikh akhir jam 2 petang yang ditetapkan oleh Istana, manakala satu akuan bersumpah tambahan dihantar pada hari berikutnya.

Presiden Bersatu itu memberikan kenyataan kepada polis hampir satu jam mengenai ucapannya di Nenggiri, di mana beliau mempersoalkan mengapa beliau tidak dijemput oleh Yang di-Pertuan Agong, Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah, untuk menjadi perdana menteri selepas PRU15.

Bekas perdana menteri itu berkata beliau memperoleh majoriti mudah dan mendapat sokongan yang mencukupi daripada Ahli Parlimen untuk membentuk kerajaan.

Pada Isnin, Muhyiddin mempertahankan ucapannya, dengan menyatakan bahawa ia tidak bertujuan untuk menghina institusi diraja atau menghasut orang ramai, sebaliknya adalah berdasarkan fakta.



Muhyiddin serah SD 115 MP kepada polis

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Siapa hero sebenarnya?



‘Pulangkan balik ikan haruan itu’

Punca Syamsul failkan perceraian terhadap Ira Kazar



Muhyiddin bakal bawa kekalahan kepada PN pada PRU16



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker