‘Hari-hari adik menangis’ – Abang isteri suspek

Kes pembunuhan Nur Farah Kartini

‘Hari-hari adik menangis’ – Abang isteri suspek

MELAKA – “Emosi adik sangat terganggu, hari-hari menangis sedangkan dia langsung tak bersalah jadi tolonglah hentikan apa sahaja spekulasi dan hormati keadaannya serta kami sekeluarga.

“Adik juga tak dapat lagi bekerja dan perlu menjaga anak perempuan yang masih bayi, jadi bantulah dia untuk melalui waktu yang tersangat sukar ini,”.



Itu luahan abang kepada isteri suspek kes pembunuhan Nur Farah Kartini Abdullah, 25, ketika ditemui ditemui di Pengkalan Batu, di sini, hari ini.

Bekas pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) itu dilaporkan hilang sejak 10 Julai lalu selepas menghantar kereta sewa kepada pelanggan sebelum mayat mangsa yang dipercayai dibunuh individu dikenalinya kira-kira pukul 6 petang 15 Julai lalu.

Menurut lelaki berusia 40 tahun itu, tekanan emosi melampau yang dialami adiknya, 25 tahun, yang merupakan anak bongsu daripada tujuh beradik membuatkan mereka sekeluarga perlu sentiasa menemaninya untuk memberikan sokongan moral.

“Sebagai isteri, dia tidak percaya dengan apa yang berlaku kerana suami dikenalinya itu sejak berkahwin hampir lima tahun lalu seorang yang alim, ringan tulang dan tinggi disiplin.



“Saya merayu, tolonglah bantu adik saya dengan tidak menyebarkan sebarang berita tidak sahih dan biarkan polis melakukan siasatan mengikut lunas undang-undang.

“Kami juga dinasihati oleh pegawai kaunseling untuk sentiasa menemani adik kerana bimbang berlaku kejadian tidak diingini lebih-lebih lagi adik perlu memberi perhatian terhadap bayi perempuan yang baru berusia lapan bulan,” katanya lagi.

Rayunya lagi, adiknya juga kini terpaksa menjauhi media sosial kerana takut untuk membaca pelbagai andaian dibuat dalam kes ini yang hanya akan memburukkan lagi gangguan emosinya.

“Orang tak berada di tempat kami, jadi mereka tak tahu bagaimana sakitnya perasaan ini apatah lagi adik saya mangsa keadaan yang langsung tidak bersalah dan tidak tahu apa-apa.



“Tolonglah bantu adik saya dengan tidak mengeruhkan lagi keadaan ini,” rayunya sebak sambil menyeka air mata. MG

‘Hari-hari adik menangis’ – Abang isteri suspek

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Amat bahaya kalau saya dedahkan alasan letak jawatan – Pan Gon

Apa maksud Pan-gon dengan bahaya? — TMJ



‘Posting’ terakhir Nur Farah sebelum ditemui maut dibunuh

Perpisahan jalan terbaik – Nourul Depp



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker