Perasmian mesin ATM di Kelantan dikecam netizen (Video)

Perasmian mesin ATM di Kelantan dikecam netizen (Video)

Seorang Ahli Parlimen di Kelantan telah menarik perhatian ramai dengan mengumumkan kemudahan terbaru di Dewan Undangan Negeri (DUN) Gual Ipoh berupa mesin ATM dan CDM yang sangat dinantikan.

Dalam satu hantaran di media sosial, beliau berkongsi video majlis perasmian tersebut sebagai usaha untuk menyebarkan perkembangan terbaru yang dibawa kepada para pengundinya.



Majlis perasmian itu turut dihadiri oleh Menteri Besar Kelantan yang dijemput khas untuk merasmikan acara tersebut.

Dalam ucapannya, Ahli Parlimen tersebut berkata, “Bagi penduduk bandar, ini mungkin perkara biasa, tetapi di tempat seperti ini, ia mungkin sesuatu yang luar biasa.”

Namun, reaksi netizen terhadap peristiwa ini tidak begitu positif.

Ramai yang merasa tidak puas hati dengan cara perasmian tersebut diadakan.



“Pasang mesin ATM bukanlah satu masalah. Tetapi mengadakan majlis perasmian besar-besaran tu menjadi masalah,” komen seorang pengguna media sosial.

Seorang lagi pengguna berkata, “Hanya di Kelate akan jadi luar biasa untuk mempunyai mesin ATM. Di Selangor, mesin ATM tidak begitu relevan lagi kerana kita telah beralih kepada pembayaran tanpa tunai.”

“Sudah hampir 30 tahun mereka memimpin negeri ini. Hanya pada tahun 2024 mereka mempertimbangkan untuk membawa mesin ATM ke kawasan tersebut,” ulas seorang netizen lain dengan nada sinis.

Walaupun usaha memperkenalkan mesin ATM dan CDM di kawasan luar bandar seperti DUN Gual Ipoh adalah satu langkah yang baik untuk memudahkan urusan penduduk, cara pengumuman tersebut dilakukan telah menimbulkan pelbagai reaksi.



Sesetengah pihak melihatnya sebagai satu bentuk kemajuan, manakala yang lain mengkritik kelewatan dan cara perasmian tersebut diadakan.

Keperluan untuk meningkatkan kemudahan asas di kawasan luar bandar tidak boleh dinafikan.

Namun, dalam era digital ini, kemudahan seperti mesin ATM dan CDM mungkin tidak lagi dianggap sebagai satu pencapaian besar di kebanyakan tempat, terutamanya di bandar-bandar besar yang sudah lama beralih kepada pembayaran digital dan masyarakat tanpa tunai. Vc

[videopress YOwiweTj]

Perasmian mesin ATM di Kelantan dikecam netizen (Video)



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Video gaduh viral, 2 lelaki bertumbuk di kedai runcit ditahan polis



Ustaz Kazim cerita kisah Ustaz Don

Telefon bimbit disambar peragut di Pasar Seni berjaya dirakam dashcam kereta [VIDEO]



‘Bila bercinta jadi ustaz, putus sibuk hip hop’

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker