Pemimpin muda akan tampil berhujah dimedan debat

Pemimpin dari sayap pemuda PAS dan Umno, serta Muda menyatakan kesediaan untuk menyahut cabaran Pemuda PKR untuk berdebat mengenai dasar kerajaan.

Bagaimanapun, nampaknya masih belum ada kata sepakat antara empat pihak itu mengenai tarikh dan lokasi debat itu perlu diadakan.

Dimaklumkan bahawa pihak-pihak berkenaan dijadual berdebat antara satu sama lain dalam acara anjuran sebuah portal berita minggu depan.



Debat anjuran portal berita itu akan menampilkan Ketua Pemuda PAS Ahmad Fadhli Shaari, Ketua Pemuda PKR Adam Adli Abd Halim, Ketua Pemuda Umno Dr Akmal Salleh, dan Presiden Muda Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Bagaimanapun, ketika dihubungi, Pemuda PKR menjelaskan bahawa cadangan debat mereka pada Selasa lalu adalah untuk acara yang berasingan.

Fadhli, yang dimaklumkan mengenai perkara itu menyatakan rasa hairan dengan Pemuda PKR.

“Kenapa pula perkara asing? Bentang sajalah idea di sana nanti. Kemudian kita tengoklah apa hasil, jika tak puas hati kita bincang pula,” katanya.



Diminta mengulas, Naib Ketua Pemuda PKR Atyra Hanim Razali menjelaskan bahawa beberapa sesi soal jawab antara parti tidak sepatutnya menimbulkan sebarang isu kepada PAS memandangkan parti itu giat berkempen.

“Jika mereka (PAS) boleh berceramah hampir setiap malam sebelum pilihan raya negeri (PRN), pastinya persaingan idea dan kredibiliti antara penyokong, penonton dan pengundi atas pagar melalui debat dan dialog tidak sepatutnya menjadi masalah,”

Sementara itu, Akmal berkata dia tidak akan dapat menghadiri debat portal berita itu minggu depan seperti yang dijadualkan.

Ini kerana BN akan mengumumkan calon untuk enam pilihan raya negeri (PRN) pada hari yang sama, 21 Julai, di Pusat Dagangan Dunia di Kuala Lumpur.



Namun dia memberitahu dia akan terbuka kepada sebarang perbincangan dengan pemimpin belia lain pada masa depan.

“Insya-Allah,” katanya.

Secara berasingan, Naib Presiden Muda Zaidel Baharuddin menyatakan parti itu bersedia untuk menyertai debat.

Dia berkata perbincangan itu akan menyumbang kepada “budaya politik yang lebih sihat di Malaysia” dan berharap sebuah organisasi media akan secara sukarela menjadi penganjur.



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Pelawak wanita ‘bersuamikan’ Pengkid



Suami mati baru berkabung masa iddah – Puteri Sarah

Kalau kurus tiada bontot, suami tak suka – Almy Nadia



Sajat kau tayanglah body macam mana pun, kau tetap lelaki

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker