Sharnaaz kecewa, tapi hormat mahkamah

Sharnaaz kecewa, tapi hormat mahkamah

PELAKON Sharnaaz Ahmad menyatakan rasa kekecewaannya selepas prosiding kes untuk status representasi bagi menggugurkan pertuduhan mencederakan seorang pengawal keselamatan di sebuah kondominium, ditangguhkan ke 17 November depan.

Sharnaaz atau nama sebenarnya, Sharnaaz Ahmad Bazir Ahmad, 38, berkata, banyak perancangannya tergendala kerana kes yang dihadapinya, memakan masa lebih setahun.

Selain itu, bapa kepada seorang anak itu berkata, kes berkenaan menyebabkan namanya timbul dalam ‘sistem amaran’ antaranya membabitkan prosedur bank.

“Kerja dan perniagaan saya tertangguh, benda ini terjadi bukan sebab saya yang minta, apakan daya, kita kena ikut undang-undang.

“Bagaimanapun, saya menghormati sistem perundangan di Malaysia,” katanya ketika ditemui sebaik selesai prosiding di mahkamah pada Selasa.

Dalam prosiding itu, Sharnaaz diwakili peguam, Mohamed Baharuden Mohamed Ariff, Datuk Wan Azmir Wan Majid dan Datuk Abu Bakar Isa Ramat.

Pada 2 Mei lalu, Sharnaaz atau nama sebenarnya Sharnaaz Ahmad Bazir Ahmad mengemukakan representasi untuk menggugurkan pertuduhan menumbuk seorang pengawal keselamatan yang juga penghuni di sebuah kondominium.

Pelakon drama bersiri ‘Bukan Kerana Aku Tak Cinta’ itu didakwa dengan sengaja menyebabkan kecederaan terhadap Izzul Islam Awang, 27, di kawasan lif, pintu masuk sebuah blok di sebuah kondominium di Jalan Dutamas di sini pada jam 8.30 malam, 16 Jun 2022.

Bagaimanapun, Mahkamah Majistret di sini menangguhkan keputusan representasi itu ke prosiding akan datang, pada 17 November depan.

Ini kerana kertas siasatan kes berkenaan berada ibu pejabat Jabatan Peguam Negara, malah ia masih di peringkat pertimbangan. Sinar

Sharnaaz kecewa, tapi hormat mahkamah

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Achey guna populariti anak demi lariskan bisnes?

Penyertaan dalam FD3 macam sampah, ini kata Ryan Bakery

Nabil gurau ‘face shaming’ pulak kali ini

Leona dikecam nampak lurah, Azhar Sulaiman ‘back up’

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker