Amyza Aznan mohon doa untuk suami di ICU

Amyza Aznan mohon doa untuk suami di ICU

PELAKON Amyza Aznan memohon jasa baik semua untuk mendoakan suaminya, Khairil Idzhar Mohd. Nazir yang kini ditidurkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Ampang selepas mengalami sesak nafas awal pagi, semalam.

Amyza,47, berkata selain mengalami sesak nafas, suaminya perlu menjalani dialisis akibat daripada buah pinggangnya yang tidak dapat berfungsi.



“Suami saya terpaksa menjalani dialisis selepas buah pinggangnya tidak dapat berfungsi dan saya baru menandatangani surat kebenaran tersebut pada hari ini (semalam) kerana ada kemungkinan menyebabkan jantungnya terhenti.

“Jika saya tidak bersetuju untuk pilihan itu, kemungkinan akan menyebabkan kegagalan berfungsi pada organ lain juga,” ujarnya.

Dalam pada itu, pelakon berusia 47 tahun itu berkongsi detik cemas ketika suaminya mengalami kesukaran untuk bernafas dan terpaksa ditidurkan.

“Suami saya ke klinik selepas mengalami kesukaran untuk bernafas, kemudian doktor terus memberikan bantuan pernafasan dan menghubungi talian kecemasan Hospital Ampang.



“Ketika dia ditempatkan di zon merah, bacaan tekanan darahnya agak tinggi, namun mula turun hingga ke paras normal. Kira-kira pukul 7 pagi tadi (semalam), hospital menghubungi memaklumkan suami saya terpaksa ditidurkan,” jelasnya.

Terdahulu, Khairil Izhar pernah dimasukkan ke ICU di sebuah pusat perubatan kerana serangan jantung pada Disember 2017. Utv

Amyza Aznan mohon doa untuk suami di ICU

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Sumpah 2 mahaguru silat ternama, Allahyarham Omardin dan Meor Abdul Rahman

Akhirnya Daim disiasat atas dakwaan rasuah & pengubahan wang haram



Mercedes ‘Avatar’ hanya pandu pakai ‘niat’

Pakar bedah tumbuk pesakit semasa pembedahan [VIDEO]



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker