Luqman tenang, baru main sudah kena kecam

Luqman tenang, baru main sudah kena kecam

Luqman tenang, baru main sudah kena kecam

PETALING JAYA: Luqman Hakim Shamsudin langsung tidak tergugat selepas turut terpalit dengan kecaman peminat gara-gara kekalahan 0-4 Harimau Malaya kepada Emiriah Arab Bersatu (UAE) dalam penampilan sulungnya bersama skuad kebangsaan.

Dibawa masuk sebagai gantian di hujung permainan, tidak banyak dapat dilakukan penyerang remaja KV Kortrijk itu untuk membantu Harimau Malaya yang tumbang pada aksi keenam kelayakan Piala Dunia 2022/Piala Asia 2023.



Kata Luqman, 19, dia tidak kisah untuk berkongsi kritikan biarpun hanya masuk dalam beberapa minit terakhir kerana kekalahan Malaysia harus dipikul oleh seluruh pasukan.

“Kita satu pasukan, kalah menang sama-sama. Siapa yang diturunkan jurulatih, perlu yakin dengan pasukan sendiri.

“Tidak perlu kata dia ini tidak patut bermain, benda seperti itu tak patut ada. Bola sepak sukan berpasukan yang ada 11 pemain bukan macam skuasy atau badminton.

PdPR selama 25 hari bermula 13, 14 Jun – Radzi



“Kalau tidak yakin, macam mana nak main bola. Perkara penting adalah percaya dan yakin dengan rakan sepasukan kalau tiada semangat tidak boleh pergi mana (mara lebih jauh),” katanya semalam.

Penampilan pertama ­Luqman bersama skuad se­nior bukanlah satu kenangan yang manis buat dirinya apabila berdepan tiga kekalahan berturut-turut.

Malaysia tewas dalam dua aksi persahabatan kepada Kuwait 4-1, Bahrain (2-0), sebelum dibelasah UAE.



“Bila kalah 4-0 itu diambil sebagai pengajaran. Perlawanan akan datang saya tidak gentar. Kami lebih bersema­ngat untuk baiki kesilapan,” katanya.

Luqman tenang, baru main sudah kena kecam


Baca Artikel Menarik

Layari Laman Facebook MYKMU NET


[VIDEO]”Allah..Beratnya Ujian Adik”..Sedihnya, Lepas Habis Duduki SPM, Pelajar Ini Baru Dapat Tahu Ayahnya Sudah MeninggaI Dunia.



 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker