Ruhainies nafi terbabit kes penggubahan wang haram

Ruhainies nafi terbabit kes penggubahan wang haram

Pelakon Ruhainies, 31, menafikan dakwaan mengaitkan dirinya yang kini disiasat Bank Negara Malaysia (BNM) kerana terbabit dengan kes pengubahan wang haram selepas tular gosip berkenaan, baru-baru ini.

Ruhainies atau nama sebenar, Nur Ruhainies Farehah Zainul Ilyas berkata, tidak sepatutnya gosip sedemikian timbul kerana akan menimbulkan kesangsian dalam kalangan pembaca termasuk membuatkan individu tidak bersalah terkena tempias.



“Sebenarnya, ada mesej dan tanya adakah itu saya. Alhamdulillah, itu bukan saya. Kalau boleh janganlah ‘hint’, bagi terus nama sebab orang yang tak terbabit pun dikaitkan juga.

“Kalau boleh tulis terus nama, kalau tak jangan tulis langsung. Jadi, perkara ini tak seronok bila ciri-ciri ‘gebu’ yang dinyatakan dalam gosip itu bukanlah ramai sangat, sekurang-kurangnya ada 10 artis boleh dikaitkan.

“Jadi, orang ramai akan sasarkan 10 orang ini sahaja dan secara tak langsung terpalit juga. Ada yang mesej termasuk wartawan tanya mengenai perkara ini dan saya jawab.

“Sebab saya tak mahu timbul kekeliruan kalau tak jawab. Nanti orang akan anggap memang betul perkara itu,” katanya kepada BH Online.



Jelas pelakon drama Hello, Mr Perfect! itu, tidak ada perkara yang mahu disembunyikan dan bersedia menjawab sebarang pertanyaan mengenai isu terbabit.

“Tak ada yang saya mahu sembunyikan. Sepanjang lapan tahun dalam industri pernah ke saya tak jawab soalan wartawan?

“Saya selalu beri kerjasama dan akan jawab. Sejujurnya, orang pun tahu kerja saya macam mana dan masih relevan dalam industri.

“Jadi, kalau ada tuduhan saya tak boleh elak, tapi orang boleh siasat dan netizen pun hebat sekarang ini.



“Kalau siasat boleh dapat, jadi cubalah. Kalau saya buat mesti mereka tahu. Tak boleh lari sebab Kuala Lumpur atau Malaysia ini kecil sahaja,” katanya ditemui selepas tamat konsert Famili Duo (FD3) minggu keempat di Studio TV3, Glenmarie, di sini, semalam.

Terdahulu, timbul gosip mengaitkan pelakon kelahiran Kepala Batas, Pulau Pinang itu dengan kes berkenaan sehingga berada dalam senarai dan pemantauan pihak berkaitan. BH

Ruhainies nafi terbabit kes penggubahan wang haram

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Wanita jerit ‘Allahu Akbar’ di dalam kereta api ditembak mati polis di Paris

‘Non muslim reading Quran’ trending di TikTok (Video)



Tidak peka nasib Palestin, Fasha Sanda kena cop ‘bodoh’

Mat Coffee kini dibuka, lupakan Starbuck



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker