Minta sedekah tapi pandu CRV dan ada banglo (Video)

Minta sedekah tapi pandu CRV dan ada banglo (Video)

Kejadian seorang wanita pengemis yang didakwa memandu Honda CRV untuk meminta sedekah telah menimbulkan kontroversi di media sosial.

Video yang tular menunjukkan seorang lelaki telah membongkar aktiviti pengemis tersebut sehingga menimbulkan persoalan di kalangan netizen mengenai kejujuran dan niat sebenar golongan pengemis kaya ini.

Dalam rakaman video yang tular, seorang lelaki berjaya memaparkan kegiatan seorang wanita yang didakwa mengemis sebelum kantoi menaiki kereta berjenama Honda.

Wanita tersebut bagaimanapun menafi dakwaan bahawa itu adalah keretanya, namun rakaman video itu juga memaparkan pelekat kenderaan yang menunjukkan kediaman banglo dan semi-D di kawasan elit di Kuala Lumpur.

Rakaman yang tular ini telah mencetuskan pelbagai reaksi di kalangan masyarakat.

Individu yang merakam video, yang dikenali sebagai Ikbal, menekankan kepentingan kesedaran masyarakat dalam menyalurkan bantuan kepada pengemis.

Beliau mempersoalkan kejujuran pengemis tersebut serta menyatakan bahawa terdapat saluran yang betul untuk memberi bantuan kepada golongan yang memerlukannya.

Ikbal menegaskan bahawa perkongsian video tersebut bertujuan untuk memberi kesedaran kepada masyarakat tentang pentingnya menyelidik dan memastikan bantuan disalurkan kepada yang benar-benar memerlukannya.

Beliau menggariskan bahawa tindakan memberi bantuan harus dilakukan melalui saluran yang sah dan bertanggungjawab, seperti melalui agensi-agensi kerajaan atau pertubuhan-pertubuhan kebajikan yang berlesen. Vc

Minta sedekah tapi pandu CRV dan ada banglo (Video)

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Bekas isteri Safee Sali dedah cerita sebenar

Mia Khalifa gaduh dengan Makcik Israel

Saya dah pindah ke Mongolia – Abby Abadi

Farhash rakan perniagaan Sultan Muhammad V

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker