Abang Allahyarham Siti Sarah positif Covid-19, tahap oksigen menurun

Abang Allahyarham Siti Sarah positif Covid-19, tahap oksigen menurun

Kuala Lumpur: Abang Allahyarham penyanyi Siti Sarah juga abang ipar pelawak Shuib iaitu Ahmad Firdous Raissuddin dimasukkan ke Hospital Serdang, Selangor, akibat positif Covid-19.

Shuib berkata, tahap oksigen abang iparnya semakin menurun namun masih dalam keadaan stabil.

“Sudah lapan hari abang ipar saya dikuarantin. Oksigen dia juga semakin menurun, tapi keadaan dia masih lagi stabil dan dirawat di Hospital Serdang,” katanya.

Menurut Shuib, dia menjadi fobia dengan virus pembunuh itu dan menasihatkan abang iparnya supaya tidak menunggu lama untuk mendapatkan rawatan.

“Saya jadi fobia. Apabila abang ipar saya menjalani pemeriksaan tahap kandungan oksigen antara 94 dan 95 peratus.

“Saya cakap, tak payah tunggu lama-lama, pergi dapatkan rawatan segera. Saya mohon, tolong doakan abang ipar saya,” katanya.

Dalam masa sama, Shuib berkongsi nasihat kepada orang ramai agar sentiasa memberi penekanan kepada penjagaan kesihatan diri.

“Apabila sudah berlaku perkara macam ini, kena ada kesedaran untuk menjaga kesihatan. Kita kena periksa diri apa diperlukan, apa vitamin yang kita kena ambil dan bagaimana nak menjaga sistem imunisasi.

“Kalau ada anggota keluarga dijangkiti Covid-19, kita kena tahu apa kita kena buat. Kena ada oksimeter. Ini benda wajib ada sekarang,” katanya.

Shuib juga menekankan kepentingan vaksin dalam situasi pandemik sekarang.

“Jururawat yang bertemu saya meminta saya supaya menasihatkan semua mengenai kepentingan vaksin. Menurutnya, setiap hari mereka menguruskan orang yang dijangkiti, yang nyawanya diambil.

“Sekurang-kurangnya, apabila kita sudah disuntik vaksin, bukanlah kita betul-betul selamat, tetapi itu adalah usaha kita untuk mengekang jangkitan,” katanya.

Terdahulu, penyanyi Siti Sarah disahkan meninggal dunia akibat Covid-19, kelmarin. HM

Abang Allahyarham Siti Sarah positif Covid-19, tahap oksigen menurun


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Ada ramai calon ganti MP ingkar arahan MT

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker