UMNO Perak bidas MP tidak patuh keputusan parti

Umno Perak meminta Ahli Parlimen dari negeri itu yang didakwa menyokong kepimpinan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin hari ini supaya akur kepada keputusan parti sebelum ini.

Ketua Penerangannya, Zolkafly Harun berkata, ketetapan sudah dibuat oleh pucuk pimpinan parti di peringkat negeri dan pusat, oleh itu sebagai Ahli Parlimen Umno, mereka perlu menghormati keputusan itu.

“Jika ada yang tidak kena, sebaiknya perlu kerapkan perbincangan (dengan kepimpinan) sebelum membuat apa-apa ketetapan,” katanya kepada FMT.



Zolkafly yang juga Ketua Umno Bahagian Sungai Siput berkata, Umno bahagian itu menyokong penuh ketetapan Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi, susulan keputusan Majlis Kerja Tertinggi 3 Julai lalu yang mendesak Ahli Parlimennya akur dan mematuhi ketetapan parti supaya dengan segera menarik sokongan kepada Muhyiddin dan kerajaan Perikatan Nasional.

Mengenai tindakan yang akan dikenakan terhadap Timbalan Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob yang juga Naib Presiden Umno kerana dilihat bertindak bertentangan arahan parti, beliau meminta perkara itu akan diputuskan pihak sepatutnya.

“Perkara itu saya tak mahu ulas, cuma saya berharap akan ada titik pertemuan terbaik daripada Ahli Parlimen Umno nanti berhubung tindakan yang dilakukan mereka,” katanya.

Terdahulu, empat Ahli Parlimen dari Perak adalah antara 19 Ahli Parlimen Barisan Nasional yang menyokong kerajaan PN tampil di hadapan media hari ini menerusi sidang media yang diadakan di Auditorium Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.



Mereka adalah Ahli Parlimen Pasir Salak yang juga bekas pengarah Pilihan Raya Umno,Tajuddin Abdul Rahman; Ahli Parlimen Padang Rengas, Nazri Aziz; Ahli Parlimen Kuala Kangsar yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mastura Mohd Yazid dan Ahli Parlimen Tapah yang juga Menteri Sumber Manusia dan Timbalan Presiden MIC, M Saravanan.

UMNO Perak bidas MP tidak patuh keputuasan parti


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU




Pertembungan ‘2 kem’ UMNO, kemana kesudahannya?

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker