Tangguh sidang kerana Covid-19 ‘helah’ kerajaan

Tangguh sidang kerana Covid-19 ‘helah’ kerajaan

Ketua pembangkang, Anwar Ibrahim berkata pengumuman sidang Dewan Rakyat yang ditangguhkan sehinggan jam 5.15 petang ini kerana terdapat kes positif Covid-19 dikesan di parlimen merupakan helah kerajaan.

“Ini yang saya katakan helah tadi. Padahal, kita boleh saja lakukan saringan tanpa mempersulitkan perjalanan parlimen,” kata Anwar dalam sidang media di Parlimen sebentar tadi.

Terdahulu, Anwar mengadakan sidang media untuk menyatakan pandangan pihaknya berhubung situasi semasa politik negara.

Bagaimanapun ia terhenti sekita apabila pihak prlimen membuat pengumuman bahawa setiap wakil rakyat yang hadir diminta menjalani ujian saringan RTK Antigen (RTK-Ag) dengan kadar segera.

Beliau juga membidas keputusan menangguhkan sidang Parlimen hari ini selama beberapa jam, atas alasan kes Covid-19 dikesan.

“Ini helahnya, padahal kita boleh melakukan saringan tanpa mempersulit keadaan perjalanan Parlimen, bagi kita majoriti Ahli Parlimen di Dewan Rakyat pada hari ini menganggap Muhyiddin telah dimakzul, dipecat, gugur jawatannya sebagai perdana menteri,” katanya.

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:

MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 011-19598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

Tangguh sidang kerana Covid-19 ‘helah’ kerajaan


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Soalan mudah pun tunggu Isnin nak jawab

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker