Agong, Raja Permaisuri harap rakyat terus cekal

Agong, Raja Permaisuri harap rakyat terus cekal

KUALA LUMPUR: Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Raja dan Raja Permaisuri Agong, Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah, mengingatkan umat Islam di negara ini tidak mengabaikan kawalan kendiri dan sentiasa mematuhi prosedur operasi standard (SOP) bagi mencegah penularan COVID-19 dalam meraikan Aidiladha.

Menerusi kenyataan yang dimuat naik Istana Negara di laman rasmi Facebook hari ini, Seri Paduka berdua turut menzahirkan dukacita kerana umat Islam di negara ini tidak dapat meraikan Aidiladha seperti kelaziman susulan pandemik COVID-19.

Bagaimanapun, baginda berdua berharap umat Islam terus cekal dan bersabar serta bersyukur kerana masih diberi kesihatan untuk menyambut Aidiladha tahun ini dalam suasana sederhana.

“Baginda berdua merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada petugas barisan hadapan atas kegigihan, komitmen dan pengorbanan berterusan tanpa mengira masa serta penat lelah merawat pesakit-pesakit COVID-19, selain berusaha memerangi pandemik ini sejak tahun lalu.

“Umat Islam diminta bersama baginda berdua mendoakan agar sentiasa di bawah lindungan Allah, dijauhi daripada sebarang musibah dan pandemik COVID-19 dapat dibendung serta diakhiri dengan segera.

“Yang di-Pertuan Agong dan Raja Permaisuri Agong menyampaikan ucapan selamat menyambut Aidiladha kepada seluruh umat Islam di negara ini mahu pun di luar negara,” kata kenyataan itu.
BH

Agong, Raja Permaisuri harap rakyat terus cekal


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Buat live tayang ‘v’ dalam kereta api

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker