Shopee nafi 50 kakitangannya positif Covid-19

Shopee nafi 50 kakitangannya positif Covid-19

Syarikat e-dagang Shopee menafikan mesej yang tular mendakwa 50 kakitangannya dijangkiti Covid-19.

Jurucakap Shopee menekankan bahawa syarikat itu mempunyai langkah berjaga-jaga mengelakkan jangkitan Covid-19 yang ketat termasuk penubuhan pasukan yang melakukan pengesanan kontak tahap pertama, kedua, dan ketiga setiap kali kes dikesan.



“Selain itu, ketika negara terus berjuang menentang Covid-19, kami telah mengambil langkah proaktif untuk membuat ujian calitan Covid-19 untuk semua pekerja.

“Ini juga untuk menyaring sebarang kes tidak bergejala yang berpotensi di kalangan pekerja,” menurut kenyataan Shopee kepada Malaysiakini.

Dalam kenyataan yang berasingan, Shopee juga menyatakan bahawa gudangnya di Shah Alam ditutup sementara waktu untuk membolehkan syarikat itu melaksanakan prosedur operasi standard (SOP) tambahan yang digariskan oleh Kementerian Kesihatan, berdasarkan perintah kawalan pergerakan diperketatkan (PKPD) di Shah Alam.

Bagaimanapun, menurutnya operasi lain berjalan seperti biasa.



“Shopee beroperasi untuk aktiviti perniagaan seperti biasa dan penghantaran yang dibuat oleh Shopee Express dan semua platform penghantaran kami yang lain tidak terjejas.

“Beberapa kelewatan mungkin berlaku dan hanya untuk penghantaran melalui gudang kami, yang merupakan sebahagian kecil daripada keseluruhan pesanan.

“Pembeli yang pesanannya terjejas juga akan menerima makluman melalui notifikasi di akaun Shopee mereka,” katanya. Mk

Shopee nafi 50 kakitangannya positif Covid-19




Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Ekonomi semakin tenat, menteri kanan makin bertambah



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker