Tindakan lebih keras terhadap penghina nabi

KOTA BHARU – Pemuda UMNO Kelantan menuntut tindakan yang lebih keras dikenakan terhadap pegawai parti pemerintah India yang didakwa menghina Nabi Muhammad SAW baru-baru ini.

Naib Ketua Pemuda Kelantan, Shahrul Fadhel Mohd Aziz berkata, pihaknya mengecam keras tindakan menghina junjungan besar Nabi Muhammad SAW oleh Ahli Parlimen India tersebut, Nupur Sharma yang juga jurucakap rasmi Parti Bharatiya Janata (BJP) itu.

“Pemuda UMNO Kelantan mengecam keras tindakan menghina Nabi Muhammad SAW oleh Sharma yang juga jurucakap BJP iaitu parti pemerintah dianggotai Perdana Menteri India, Narendra Modi.



“Tindakan Modi mengantung Sharma dari BJP tidak cukup bagi kami dan menuntut tindakan yang lebih keras,” katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.

Mengulas lanjut, sebagai umat Islam, kenyataan penghinaan tersebut tidak boleh diterima sama sekali dan menuntut Sharma memohon maaf.

“Kami juga menuntut satu tindakan konkrit yang jelas dari kerajaan Malaysia melalui Wisma Putra demi memberi pengajaran kepada BJP dan kerajaan India,” katanya.

Sebelum ini media melaporkan, gelombang kemarahan semakin meluas di Asia Barat berikutan kenyataan menghina Nabi Muhammad SAW oleh Sharma malah sebuah pasar raya di Kuwait memunggah keluar produk India dari rak jualannya.



Kenyataan Sharma yang ke udara melalui televisyen minggu lalu, mencetuskan bantahan dan kemarahan umat Islam di India serta pelbagai negara Islam selain ramai menuntut wanita itu ditahan.

BJP yang sering dituduh bertindak ke atas golongan minoriti Muslim di India, menggantung Sharma kerana memberi pandangan tersebut yang didakwa bertentangan dengan pendirian parti.

 

 



Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Anna Jobling trending ke luar negara



16 ciri terbaharu Apple yang anda perlu tahu

Rider ‘mat saleh’ persoal jalan raya Malaysia banyak lubang



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker