Wan Saiful ‘kena’ dengan Najib Razak

Wan Saiful 'kena' dengan NajibWan Saiful ‘kena’ dengan Najib

Ketua Penerangan PPBM kata tiada keperluan untuk tukar kerajaan atau laksana MAGERAN sebab:

– kes baharu Covid sedang dikawal.
(5,793 kes pada hari ke-12 “Total” Lockdown dan selepas PKP 3.0 seluruh negara bermula. Masih Top 12 paling tinggi dalam dunia dan paling tinggi di ASEAN bagi kes baharu dan kematian baharu dari segi saiz penduduk. Kapasiti ICU juga telah lama dilepasi.)

– Kadar vaksinasi pula kini antara yang tertinggi di Asia.
(China, Korea Selatan, Singapura, Jepun, Hong Kong, Thailand dan Cambodia lebih tinggi dari segi purata dos vaksin diberi per kapita dalam tempoh 7 hari lepas. Kita juga di bawah kadar purata Dunia dan Asia.



Lagipun, keseluruhan kos program vaksinasi sebanyak RM5 bilion dibiayai dengan korek dari Tabung Kwan dibina masa saya PM. Takdepun dia kata dana dibina “penyamun” digunakan untuk selamatkan Malaysia?)

– Pelabur pun sudah mula kembali.
(Eh.. bukan korang nafi pelaburan asing paling rendah dalam ASEAN tahun lepas? Jika tak pernah lari, bagaimana pula boleh kembali? Tidak betul juga sebab pelaburan swasta+awam direalisasikan pada suku 1 2021 masih negatif dan pertumbuhan ekonomi masih negatif)

– Bantuan sampai ke tangan hampir semua yang memerlukan.

Wan Saiful 'kena' dengan Najib



(Ya, Tambahan bantuan tunai RM100 bagi bujang, RM300-RM500 bagi B40, RM0.00 bagi M40 dan RM500 bagi SME tersangat melimpah untuk bertahan hampir 2 bulan dalam Full Lockdown).
Najib Razak

Wan Saiful ‘kena’ dengan Najib


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU NET


Najib ‘sekolahkan’ Wan Saiful



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker