Nilai 3 dalam Negeri Sembilan, jangan ditukar-tukar – Hattan


Nilai 3 dalam Negeri Sembilan, jangan ditukar-tukar – Hattan. Isu kedudukan lokasi beli-belah Nilai 3 yang dikatakan terletak di negeri Selangor turut mendapat perhatian penyanyi, Datuk Hattan yang merupakan anak jati Negeri Sembilan.

Menerusi satu hantaran video yang dimuat naik dalam Instagram, Hattan menegaskan Nilai 3 berada di Negeri Sembilan dan menepis dakwaan bahawa wilayah tersebut berada dalam negeri Selangor seperti yang didakwa pihak tidak bertanggungjawab.

“Assalamualaikum. Apa khabar? Siapa pula yang koba (beritahu) Nilai dalam Selangor? Saya anak jati Negeri Sembilan membosa (membesar) dekat Seri Menanti.

“Negeri Sembilan tak besar mana. Tapi saya tahu (Nilai dalam Negeri Sembilan). Kalau tak percaya pergi tanya Jupem (Jabatan Ukur dan Pemetaan Malaysia). Kalau ya pun janganlah ditukar-tukar,” katanya.

Sehubungan itu, penyanyi lagu Bisa Bonar itu meminta orang ramai untuk membuat semakan dengan tepat berhubungan kedudukan sebenar Nilai 3.

“Nilai sebelah Bukit Mahkota dalam Negeri Sembilam. Pergi semak dekat Jupem. Benda senang,” kata Hattan.

Sejak kelmarin, heboh dalam media sosial apabila netizen membuat andaian Nilai 3 yang sememangnya terletak dalam Negeri Sembilan kini bertukar milik kepada Selangor kerana polis tidak mendakwa Neelofa dan Haris atas dakwaan rentas negeri untuk membeli karpet.

Sehubungan itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd. Fazley Ab. Rahman berkata, pihaknya telah memulakan satu siasatan berhubung kenyataan yang dimuat naik pemilik akaun Facebook N9 Radar yang boleh menyebabkan kegentaran dan menimbulkan kekeliruan orang awam.

Pemilik akaun Facebook N9 Radar dikehendaki hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah Nilai untuk memberi keterangan (berhubung kenyataan dalam Facebooknya),” katanya dalam satu kenyataan semalam.

Terdahulu, pada 2 Mei lalu, tular sekeping foto memaparkan Neelofa dan Haris berada di sebuah kedai karpet dipercayai terletak di Nilai 3. K Online

Nilai 3 dalam Negeri Sembilan, jangan ditukar-tukar – Hattan


Baca Artikel Menari

Layari Laman Facebook MYKMU NET


Nilai 3 milik Selangor sebab Neelofa?

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker