Gal Gadot dikecam pertahan Israel


TEL AVIV – Gal Gadot dikecam pertahan Israel. Bintang Hollywood popular yang juga warganegara Israel, Gal Gadot dikecam hebat oleh netizen apabila memuat naik kenyataan mengenai serangan di Genting Gaza, lapor akhbar New York Post semalam.

Aktres Wonder Woman itu menerusi laman Twitter meluahkan kesedihan ekoran Israel kini berada di ambang peperangan ketika Rejim Zionis dan pejuang Hamas tidak henti-henti berbalas serangan.

“Ini adalah kitaran situasi jahat yang telah berlarutan terlalu lama. Israel berhak hidup sebagai negara yang bebas dan aman.

“Jiran kami, Palestin juga berhak mendapatkan hak yang sama. Saya berdoa agar permusuhan yang tidak dapat dibayangkan ini berakhir dan para pemimpin kita dapat mencari jalan keluar supaya kita semua dapat hidup berjiran dengan aman,” tulisnya.



Sebilangan pengguna Twitter segera menyerang akaun Twitter Gadot dan menyemak sejarah ketenteraan pelakon tersebut sebelum menuduhnya menyokong “pembersihan etnik” dan “pembunuhan beramai-ramai,” dalam mesej yang tidak lagi kelihatan selepas pelakon itu menutup ruang komen di akaunnya.

“Peringatan Gal Gadot bertugas di Tentera Pertahanan Israel (IDF) selama dua tahun di mana dia tidak hanya menyaksikan pembersihan etnik Palestin secara langsung tetapi juga secara aktif menyokongnya.

“Bagaimana anda boleh menyokong untuk menghentikan lingkaran keganasan ketika anda berdiri di barisan depan yang memungkinkannya #FreePalestine, ”tulis seorang pengguna, @thetaeprint.

Terdapat beberapa peminat lain menyokong gesaan Gadot untuk perdamaian dan menyatakan bahawa khidmat tentera diwajibkan ke atas warga Israel berusia lebih 18 tahun. Agensi




Baca Artikel Menarik

Layari Laman Facebook My KMU NeT


Bilakah rasa keperimanusiaan akan wujud di sanubari regim Israel?



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker