Dua remaja gadai nyawa selamatkan mangsa lemas

JAKARTA – Dua remaja lelaki di Indonesia tular di media sosial apabila sanggup bergadai nyawa meredah ombak besar demi menyelamatkan seorang mangsa lemas di pantai daerah Barombong, Sulawesi Selatan.

Aksi berani dua penduduk dari Kabupaten Bone bernama Lukman dan Rama Karisma itu dirakam dalam satu kejadian yang berlaku di semalam sekitar pukul 5 petang waktu tempatan.



Menerusi paparan video yang dimuat naik oleh rakan Lukman di Facebook, seorang kanak-kanak dipercayai dihanyutkan ombak besar namun tiada orang yang berani terjun ke laut untuk menyelamatkannnya berikutan keadaan air yang bergelora.

“Puluhan orang di tepi pantai hanya mampu melihat seorang kanak-kanak sedang lemas di lautan tetapi tiada yang sanggup melawan ombak besar untuk menyelamatkannya.

“Hanya dua penduduk kampung Barombong 63 iaitu Lukman dan Rama yang berani terjun lalu menarik mangsa ke darat,” tulis kapsyen pada video.

Mangsa lemas berjaya diselamatkan. – FacebookMenurut kemas kini status, kanak-kanak lemas berjaya diselamatkan dan tidak mengalami sebarang kecederaan.

Sementara itu, Lukman dan Rama pula dilaporkan mengalami luka dan goresan di tapak kaki mereka ketika berjalan di atas batu pantai yang tajam sebelum terjun bagi menarik mangsa ke darat. – Agensi



[VIDEO] Degil….Padah Tak Dengar Cakap

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker